Velkommen til nytt studieår med o-gruppa

O-gruppa er en av de største og mest aktive i NTNUI. Vi har mer enn 140 medlemmer, men har alltid plass til flere!

Vi har fellestreninger nesten hver dag. De fleste er løping med eller uten kart, i tillegg til to ukentlige styrketreninger der stabilitet står i fokus.

Våre treninger er åpne for alle NTNUI-medlemmer. Medlemskap kan kjøpes på Sit-treningssenter eller på nett. Se https://ntnui.no/blimedlem/. Du må også registrere medlemskapet ditt i dette skjemaet.

Den beste måten å få informasjon om det som foregår i o-gruppa er ved å følge med på e-postlistene våre. Her kommer både stort og smått. Det viktigste er ukas treningsplan, som trenerne sender ut hver søndag kveld. Andre ting det kan være kjekt å få med seg er avtaler om kjøring til løp eller hvor helgas bankett er.

Treningene starter opp mandag 19. august. Følg med på treningsplanen på hjemmesiden eller på mail for oppdatert informasjon og oppmøtested. Vi arrangerer felles kjøring til våre treninger, der sjåføren får betalt 40 kr fra hver passasjer.

Uansett om du er nybegynner eller en erfaren o-løper, er det lurt å møte opp på vår Bli-kjent-kveld på Studenterhytta 30. august. Dette er en gyllen anledning til å bli bedre kjent med o-gruppas øvrige medlemmer. Der blir det først en orienteringsøkt, hvor nybegynnere vil få god hjelp og veiledning av mer erfarne løpere. Deretter blir det informasjon om o-gruppa og kveldsmat inne på Studenterhytta. Kvelden en sponset av vår hovedsponsor Sweco. Mer informasjon om arrangementet og påmelding kommer etter hvert på denne siden.

For erfarne orienteringsløpere vil Midtnorsk mesterskap i Stjørdal helga 23. – 25. august være knallstart på o-karrieren i NTNUI.

Det vil bli arrangert klubbtur til NM knockout sprint og norgescup i Verdal 20. – 22. september. Påmelding til det kommer.

Utover høsten arrangerer vi flere løp. Tour de Trondheim er helga 6.-8. september og Hu og hei er fredag-lørdag 4.-5. oktober.

Kristin Brekke

Life is not about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain