O-kjøkkenpresentasjon: FiaskO

Det var en gang tre små jenter som skulle til Trondhjem for å bli voksne, og alle tre drev de med orientering.

Før de kunne flytte inn måtte de booke bolig på Sit.no, en nettside like utfordrende å komme seg gjennom, som fadderuka uten å bli sjuk. Men de kom seg gjennom, og til slutt var det klart for et nytt O-kjøkken i hjertet av Moholt studentby, FiaskO i HK 21.

Isabel Handstanger

Den første inn på FiaskO var kjøkkenets eldste jente, Isabel Amelia Marie Louise Handstanger (ja, jenta har 5 navn). Hun hadde allerede bodd i Trondheim ett år men hadde innsett at for å bli den beste o-løperen noen sinne, måtte hun flytte inn på o-kjøkken.

• Alder: Akkurat gammel nok til å handle på Systembolaget
  • Sivilstatus: Ugift
  • Studie: De som går i kilt
  • Kjøkkenets: Somlekopp
  • Favorittgjenstand: Kaffemaskinen
  • Liker minst: Vilde
  • Hjemsted: Like utenfor Oshlo

Birgit Dorthea Kleppa Madslien

Den andre jenta inn på FiaskO var kjøkkenets midterste jente, Birgit Dorthea Kleppa Madslien. Som tredjegenerasjons Trondheimsstudent hadde hun ikke mye valg når det gjaldt studiested, likevel var det med godt mot hun satt seg bak rattet og rettet blikket mot Moholt i august.

• Alder: Ung nok til å kjøpe barnebillett på bussen
  • Sivilstatus: Singel
  • Studie: Emil
  • Kjøkkenets: Skioløper
  • Favorittgjenstand: Brødbakemaskinen
  • Liker minst: Vifta på badet
  • Hjemsted: OL-byen

Vilde Margrethe Sæbbø

Den tredje jenta inn på FiaskO var kjøkkenets yngste jente, Vilde Margrethe Sæbbø. Fordi hun er oppkalt etter kona til Bjørn Dhaælie var det på høy tid at hun lærte seg å gå på ski, og slik endte hun opp i bilen til Birgit med kursen mot Trondheim.

• Alder: Siste år som tenåring
  • Sivilstatus: Singel