Oktoberfest hos Ullers

Tradisjonen tro inviterte Ullers Kartellet på oktoberfest. Kunne det gå like galt som sist?

Med lederhosen i ekte polyester og høye forventninger trakk Kartellet opp til det utrydningstruede gamle Moholt Allé for å feire oktober i november. Der ble vi møtt av fire dirndl-kledde skjønnheter og 1-litersmugger fra et imponerende antall ulike UKA.

Kveldens vertskap

Oktoberfest i München er en feiring av eplehøsten og innebærer store mengder drikking av Apfelschorle, og derfor var det naturligvis også på Ullers fokus på Apfelschorlen fra start. Tempoet var høyt, og vi ble kastet rett ut i Apfelschorle-stafett mellom kjøkkenene. Riktignok måtte Kartellet leie inn en banan med dårlige epleferdigheter for å klare å stille fullt lag. Etter intense, jevne etapper med trappeløp og Apfelschorle trakk gutta det lengste strået, mens Aurora sto slukøret igjen med en utom Apfelschorle i hånda.

Etter stafett var det klart for forrett, og jentene serverte elegant

*****trommevirvel*****

wraps med laks.

Det var (som vanlig) kjempegodt, og det på toppen av det hele ble vinglassene stadig fylt på på mest stilfulle vis.

Ingen oktoberfest uten god mat; det var tid for pølsefest! Med Kartoffelpüree, Krautslaw, Rostzwiebel og megasvære mugger med Apfelschorle ble det intet mindre enn et herremåltid!

For fulle mugger
Pølsefest

Etter å ha mistet ganske mye IQ på Paradise Kartell, var det på tide å sjekke om det var noe intelligens igjen i hodene våre i det hele tatt. Det var nemlig tid for Kahoot! Temaet var naturligvis oktoberfest, og vi ble kvisset på masse spennende trivia, selv om det kan diskuteres hvorvidt festivalen er barnevennlig. Til slutt var det Heinrich som trakk det lengste strået.

die Ergebnisse
der Meister

Det var endelig tid for dessert, og vi ble skjemt bort med ekte hjemmelaget sjokolademousse med strawberry Marie Curie. Som kong Ludwig av Bayern en gang sa: “Disse dirndldamene kan dette med å lage mat!”

Digg dessert, digge damer, digg Apfelschorle og digg Heinrich

Ettersom de fremdeles ikke hadde vunnet noen av kveldens konkurranser så langt, bestemte Ullers seg for at neste lek skulle ha blandalag, slik at de var garantert seier. Diverse ord av ulik relevans ble skrevet på lapper og blandet i en hvit gul bolle, og disse skulle lagene deretter aliase, mime og forklare med ett ord. Høydepunktet var da Marie forklarte nesten alle lappene med ett ord i samme runde, en innsats som sikret judaslaget en fortjent seier.

Det seirende judaslaget
De tapende klubbpatriotene

På oktoberfest er det viktig både å kunne folkedans og å kunne håndtere megasvære mugger, og Elise demonstrerte pedagogisk hvordan hun kombinerer disse aktivitetene. Etter hvert hadde vi alle lært oss triksene hennes, og muggene steg i taket!

Namm, Apfelschorle

Siste lek for kvelden var chandelier, i god Ullers-stil med hyppige “arriverderci”-avbrudd, en hyllest til våre italienske venner Bianca, Vera og Alessandro, som dessverre ikke kunne komme. Endelig var det også tid for kveldens første eksklusive Ullers-seier, da Aurora kom seirende ut. Gratulerer!

Il signora vittoriosa

Muggene var nå tomme, men kvelden var enda ung. Med ompa på hjernen og Apfelschorle i blodårene fortsatte gjengen kvelden på rave i Sosialblokka, før kvelden ledet videre til enten zu Hause, die Stundentengesellschaft, eller til og med Pounddorf!

Prost und auf wiedersaufen!

Tarjei Holo

Eneste som har vært regjerende mester på Bakrusspretten to år på rad