Barnebursdag på HemMA

En helt vanlig tirsdag kveld fikk dyrehagen en ballongpost med bursdags-invitasjon fra vårt kjære fadderkjøkken; HemMA. Ingen vet helt hvem som hadde bursdag, men vi var uansett veldig glad for å kunne komme på pysj-bursdag for å drikke brus og spise godteri på en onsdag kveld.

Da klokka slo syv var fire spente karer fra dyrehagen på døra til HemMA og klare for fest. Som i barne-bursdager flest fikk vi blande brus og spise pizza før det var tid for leker.

Første lek var sett hale på grisen. Konkurransen var jevn, og dommerne klarte til slutt ikke å skille to fulltreffere fra Børge og Margrethe. Den eneste logiske løsningen var at de to skulle bryte håndbak om seieren. Favoritten Børge tok den seieren til tross for stort press.

Som vi kan se var det umulig å skille Børge og Margrethe. Mens undertegnede dro i land seieren i indre organ klassen.
Fornøyd vinner av hale på grisen

Til ære for gjestene fra dyrehagen var neste lek gjenkjenning av dyre-lyder. Her var det dødt løp mellom to lag, og denne konkurransen måtte også avgjøres med håndbak. Her var imidlertid Håkon og Fanni overlegene og slo Margrethe og Are 2-0.

Heldigvis for kveldens tapere var det en konkurranse igjen; fisking. Her hadde alle med seg fiskelykke og kunne dra hjem med nyfangede godteriposer.

Lenge etter leggetid dro gutta til slutt hjem, litt kvalme på søtsaker, men veldig fornøyde.

One thought to “Barnebursdag på HemMA”

Comments are closed.