SWECO knockoutsprint

Første april var det som vanlig lite man kunne stole på, men en ting var sikkert! I sørpa i iskalde Dødens Dal skulle det bli knockoutsprint! Tette, svette heat med innsats til siste meter. Dramatisk ble det allerede fra første stund: ville arrangøren rekke å sette opp start før første start? Svaret ble nei. Men med lovnad om videre kvalifisering for alle trengte ingen bekymre seg, og en etter en ble løperne sendt ut for å befare området rundt Samfundet før fredagens begivenheter.

Etter litt ble det klart for kvartfinalene, med 4 tette heat i dameklassen og 6 spennende i herreklassen. Det ble jevnt i mange av heatene, men til slutt sto 12 damer og 12 herrer igjen, klare for semifinalen. Et høydepunkt var Gautes kunstneriske demonstrasjon av hvordan man ikke skal løpe nedover (en såpeglatt gressbakke til en feilplassert sistepost).

I semifinalene var det full tenning og harde kamper om de tre finaleplassene som ble utdelt i hvert heat, men ikke før det alle siste av 4 heat innså Emil og Ulirk at det var mye tid å spare allerede utfra startpost. Det lyktes, og dermed var begge klare for finale.

Herrefinalen

I finalene hadde løperne alt og vinne. Nivået i begge klassene var skyhøyt og pengepremien i bakhodet kan både ha motivert og skapt stress underveis. I dameklassen strakk feltet seg ut mot slutten, og Ingrid L kunne styre inn til en solid seier, foran Ane D og Tilla. I herreklassen så det jevnt ut lenge, men TEMP sitt veivalg inn i siste post avgjorde den spennende duellen mot Emil. Sindre Johannesen fra Freidig knep tredjeplassen.

TEMP i mål til seier
Ingrid på vei mot seier

Igjen sto to fornøyde vinnere med kr. 3000 hver. Vi gratulerer! Også en stor takk til vårt elskede SWECO som gjorde dette mulig.

Tarjei Holo

Eneste som har vært regjerende mester på Bakrusspretten to år på rad