O-Ringen 2018

Sommer betyr ferie, pause i studiene og O-ringen i Sverige. Her kommer et noe sent reisebrev og noen bilder fra årets tur…

I år var nesten 20 NTNUIere i aksjon i kystnært terreng i Örnsköldsvik. Drøye 5 timer med bil nord for Stockholm fikk vi i år kose oss med krevende orientering i til tider nydelig terreng.

Vi hadde fått tildelt plass på Svedjeholmen camping, (taktisk?) plassert i utkanten av området med skogen som nærmeste nabo. Her rigget vi oss til med både telt, lavvo og et trivelig langbord i midten. Reisen hadde vært lang for de fleste, men det lot ikke til å påvirke stemningen nevneverdig… Vel, når det dryppet på teltduken første morgenen, var det kanskje litt kjedelig å gå ut for å sette i gang med første etappe. Været lysnet imidlertid utover dagen, og når sola først dukket frem varte finværet hele uka!

Noen la mer sjel i overnattingsstedet enn andre

Som resten av sommeren var denne uken også veldig varm. Forsåvidt en bra ting, men det var sikkert flere enn undertegnede som synes det var litt tidlig med badstue innenfor teltduken fra klokken 7. Jaja, man kommer seg i hvert fall opp!
I varmen var det derfor viktig å drikke nok, både underveis i og mellom løpene. Ellers ble det brukt mye tid på bading, og mange sanket nok en del rolige timer sittende i stol i sola.
Sportslig ble det som alltid prestert både store bommer og veldig gode løp. I eliteklassene tok både Ingrid, Olai, Elias og Audun topp 20-plasseringer på ulike etapper. Elias og Audun snek seg til og med inn topp 10 på sprint og 5.etappe! Også bra levert av Kårhild, som vant D17-20K sammenlagt, og hadde ukas mest fargerike innspurt.

Kårhild inn til klasseseier med medbrakt blomsterkrans
Velfortjent fellespizza i pausen mellom 5:e og 6:e
Rock on! -Peter
Sittende frisbeegolf – en sport i oppstartsfasen

PS: Om du har bilder fra turen som gjerne skulle vært her, er det bare å sende dem til undertegnede!

Håvard Mo Vaadal

Fotballspiller i mitt forrige liv før NTNU. Aldri sett meg tilbake etter første mandagstrening.