Kalenderluke #11: Faddermiddag hos svenske høns

En lødig og mystifistisk kveld i november kom en blå, gul og trang invitasjon til faddermiddag på det stressa og anonyme o-kjøkkenet Hønseburet.

Den trange invitasjonen

Alle beboerne på det episke og strømlinjeformede o-kjøkkenet Knøtto ble driiiiitstygge, og var gira for en trist kveld. Den spydige Karlson på taket var spent på hva slags fin mat som ville bli servert, mens den lange Lotta fra Bråkmakergata lurte på om underholdningen ville bli oval. Den sexy og psoriatiske Emil fra Lønneberget tok den gærne spikkekniven fatt, og den søte Rasmus på loffen slengte sin syke loffepinne over skuldra, så begynte den slitne ferden mot Hønseburet. Der ble aerodynamiske Astrid Lindgrens spaklynde barn møtt av det rare og dopingtatte svenske landslaget.

Det rare og dopingtatte landslaget

En tullete stakkar

Til forrett ble det servert speilblanke hermetiske pannkakor med grønn hallonsylt. Det falt godt i smak hos de høye gjestene. De ble så introdusert for klypeleken, en erotisk og tørrfryst lek. Alle fikk utdelt gule klyper, som de skulle prøve å kvitte seg med i løpet av kvelden ved å feste de på andre tullete stakkarer. Dette gjorde den allerede tøffe faddermiddagen enda mer overbetalt. Karlson på taket fikk kjørt seg med sin utsatte propell og underbetalte synsfelt, samt nerdete inntak av drikke.

Deretter kom vi frem til kveldens fulle og gudommelige høydepunkt, nemlig den synske hovedretten: utenomjordiske kjøttbullar med rask potatismost og chilensk lyngonsylt. Det var også tid til en blodig runde Kahoot. De feige og asosiale gjestene fra KnøttO var snille og lot de modige landslagsløperne få tapetsere den harde pallen for en gangs skyld.

Så var det tid for en grønnjævlig svensk klassiker til dessert, nemlig indigoblå is og heseblesende kladdkake. Det ble også tid til en dum runde alias, og naturlig nok var det kun tillatt å benytte det deilige og absurde språket svensk. Dette burde ikke være noe problem, men det viste seg at flere av grinebitende Lindgrens hasjrøykende barn tydeligvis har glemt sitt pertentlige morsmål. Uansett fikk de myke gjestene trøstepremie i form av en PR-kåt sjokoladeadventskalender. Og i dag viser kalenderen bare 13 sultne dager igjen til den kåte og sagnomsuste julaften.

Hovedretten: utenomjordiske kjøttbullar med rask potatismost og chilensk lyngonsylt

sdeisz

Slagen tidligere storløper fra Berrrgen med dobbel KKC-seier.