Kalenderluke #10: Bli kjent med «den femte beboer» på Flaskeposten

Vi har gått sammen fire jenter og fått laget et nytt o-kjøkken. En som derimot ikke fikk plass på noe o-kjøkken i år er Øystein. Han er en fyr med et stort hjerte for o-kjøkkenordningen og som har sine meninger om hva som er et bra o-kjøkken. Han trenger ikke å bo på o-kjøkken han, han har jo både Flaska og Dyrehagen han kan henge på. Vi skjønte fort at han ville ha rollen som flaskeposten US, og den gav vi han med glede.

Øystein har sine meninger om hvordan et o-kjøkken burde se ut. Siden vi lagde et helt nytt o-kjøkken, var det lite som minte om et o-kjøkken å se i fellesarealet ved starten av høstsemesteret. Øystein tok grep. Noen var mindre fornøyd enn andre da Øystein stormet inn døra med helt vanlige trafikkskilt som han hadde hentet med tanke på oss. Karine var ikke så fan av alt tullet han hadde tatt med seg, mens de andre syntes det var helt fantastisk. I ettertid har Karine innsett at hvis vi skal bli et skikkelig o-kjøkken, så er det nettopp sånne ting som burde få plass på veggen. Store UKA-bandere, UKA-glass, skilt mm. har Øystein vært ansvarlig for å berge.

Vi fire jentene visste lite om hva som ventet oss da vi flyttet på o-kjøkken. Bankett-høst, o-dag og faddermiddag har vært gøy å være en del av. Men også her har Øystein stilt opp som en alt-mulig-viter som av en eller annen grunn får med seg alt som er å få med seg av informasjon om o-gruppa. Dersom man lurer på noe er det bare å spør Øystein. Han er gira på alt som skjer, og klarer som oftest å overtale oss til å bli med. Om han har hatt god innflytelse på oss kan vel diskuteres. Marit som eksempel, som dagen etter Hu&Hei-bankett sitter i sofaen og sier: «Bankett er livet».

Ryktene gikk om at vi «nye» var blitt klaget litt på av de som har vært her noen år, nemlig fordi vi var for lite på fest. Det ville ikke Kårhild ha på seg, men vi får bare forsvare oss selv med at vi har selveste UKA-lederen på laget vårt. Han også kan klage litt på at vi er litt for lite på fest, men der igjen er jo Øystein i en liga for seg selv. Et eksempel er oktoberfesten, som ingen av oss på Flaskeposten stilte på. Da tok Øystein likeså godt med seg oktoberfesten til flaskeposten. Dette var en helt vanlig kveld i oktober, og Øystein, som kom fra dødens dal, tok seg bare en tur innom her før han skulle ned igjen til Samfundet. Ikke noe omvei å gå innom Herman Krags veg, nei.

Øysteins oktoberfest på Flaska

Det som nesten kan være litt irriterende med Øystein er at han faktisk er ganske sprek, til tross for lite trening og et stort sosialt fokus fremfor noe som helst treningsfokus i visse perioder. Men nå, etter en hard høst, har han gått inn for å bli god. JWOC 2018-sats? Han er ofte å spotte på fellestreningene. Det også et sted han fungerer som representant for Flaskeposten og 98-kullet generelt… Dette skal endres på.

Øystein er ofte å se i sofaen, om det så er på middagsbesøk eller som privat underviser for jenter som ikke helt forstår fagene de tar. Han vet også godt å gjøre fattige studenter fornøyde da han også er blitt is- og jordbæransvarlig på flaska- til jentenes store glede.

Elghufs guruen

Favorittsted: Sofaen på flaskeposten/ Bodegaen

Favorittkveld på Flaskeposten: Trønderfesten (Men hvor var Øystein da fellesbilde ble tatt..?)

Favorittøkt: Motbakkeintervall med staver med skiløper-Marit

Marit Melby Jacobsen

Lenge leve kongen, anime og snille hunder

One thought to “Kalenderluke #10: Bli kjent med «den femte beboer» på Flaskeposten”

1. Er velå tide å sette inn støtet på en av jentene snart Ø?

Comments are closed.