NM helg ski-O

Helgen 12.-13. februar ventet et av årets første høydepunkt med NM-helg i ski-O i Meråker bare drøye timen unna Moholt. Med hele 40 påmeldte på lørdagens NM mellomdistanse og 19 påmeldte lag til NM stafett lå alt til rette for å farge Meråkers skoger i grønt, gult og svart.

Massivt snøvær den siste tiden, gjorde at lørdagens start utsatt 1time for å sikre best mulig forhold til det skulle ut og kjempes om kongepokal.

Best av våre ble Vegard med 5.plass, tett fulgt av Isak på 6.plass. I jenteklassen var Anu vår sterkeste på en 9.plass. I tillegg kan det nevnes at årets Kongepokaler gikk til Anna Ulvensøen (eks-NTNUIer) og Jørgen Baklid (O uten ski NTNUIer), gratulerer! Ellers kjempet resten av gjengen seg også fint gjennom, og de fleste var enige om at ski-O faktisk var ganske gøy!

Mange utnyttet åpne grenser og kort vei til Sverige til en etterlengtet harrytur, før vi inntok Teveltunet for overnatting. Med taco, kake, brus og svensk smågodt kunne ikke oppladningen til NM stafett blitt bedre.

7 jentelag og 11 guttelag sto klare da starten gikk søndag, og med både toppede lag, kjøkkenlag og lag fra NTNUI langrenn dominerte vi startfeltet. Med tette og mindre tette dueller ble fasiten 2 sølvmedaljer til NTNUIs førstelag i både jente- og gutteklassen med Margrethe, Hedda og Anu, og Vegard, Elias og Isak. En sterk 4.plass ble det også til Eirik, Anders og Jørgen, der Anders spontant måtte forlate sitt kjøkkenlag til fordel for 2.laget etter et forfall på førstelaget. Ellers flott innsats av alle lagene, og det var masse å feire vel hjemme på Moholt!

Takk til Stjørdals-Blink Orientering for et topp arrangement, vi gleder oss til neste gang!