OslO-trippelen

Årets siste Norgescuphelg startet med den gjeveste disiplinen, NM natt, fra Lillomarka arena i Oslo. En solid gjeng NTNUIere hadde ladet lykta og var klare til å gjøre nattjobben.

Løypeleggeren hadde laget en krevende løype, og det var ingen som ble overrasket over at Audun taklet dette best og stakk av med seieren. Gullet ble til Sølvet, men ellers kom dudsa ned på jorda med kun 4 topp 10 (Hansi 6 og Sander 7). Dette bekrefter det dårlige guttemiljøet i NTNUI. Her må nok guttene komme seg på kraftsentertrening og gjøre drilljobben.

Ane «Dyret» Dyrkorn måtte se gullet ryke, og som hun selv sa:

Veldig skuffet, bare seier er godt nok 🙁

Dyret etter sølv på natt-NM

Men vi syns sølv er kjempebra! Hedda og 2xIngrid fulgte som perler på en snor (9. 10. og 11. plass) og hadde både gode og litt mindre gode perioder i løpene sine.

I juniorklassene ble det bommet en del, men noen av juniorene bommet litt mindre og fikk fine plasseringer (Anders 4, Nils 9, Clemens 10, Åsne 7, Christiane 10).

Lørdag stod sprint fra Kringsjå skole på programmet. Terrenget var kanskje ikke superspennende, men løypeleggerne hadde gjort en god jobb og fikk til gode løyper likevel.

Sprintgrid tok revansje etter natten med en solid 4. plass. Dyret var litt mindre heldig med sekundene, men havnet likevel på en fin 8. plass.

Gutta viste at de er hakket bedre på sprint enn på natt og hadde 5 stk. topp 10. Sprintdun ble nr. 2 og peaken er igjen et faktum. Oskar leverte årsbeste og ble nr. 4. Popov ble 7, Hansi 8 og Erling 9. Sistnevnte var i sjokk over at det gikk an å bli slått av Mr. «Krampe i begge beina» (ref. Arild Andersen). Sølvet leverte en sterk søknad til «årets junior» med matsmell på sprinten.

I D 19-20 tok Ane Sofie en sterk 3. plass. Christiane ble 6 og Åsne 7. Juniorguttene klarte nesten å matche jentene med en sterk 4. plass for Clemens, 6. for Spurven og 9. for Anders.

Søndag var det norgescupavslutning med en krevende mellomdistanse i fint Oslo-terreng. Ekstra krevende ble det for de som hadde feiret gjenåpningen av Norge natten før.

Audun hadde muligens ikke peaka likevel og gjorde noe så sjeldent som å gå seirende ut av en spurtduell mot den riktignok noe aldrende Lundanes. Det ga han sammenlagtseieren i både OslO-trippelen og Norgescupen. Ellers ble Hansi, Erling og Vegard nr. 5, 7 og 9 med fine løp. Olai slo Bjørlo i dagen-derpå- konkurransen med knappest mulig margin og var fornøyd med det.

Emma slo til med sin første norgescupseier og viste at formen er på plass til neste ukes verdenscup! Dyret og Storegullet (heretter bare kalt Gullet) leverte også gode løp og ble 4 og 6. Med det kapret også Dyret sammenlagtseieren i U23-norgescupen, samt 2. plassen i OslO-trippelen.

Moppen gjorde sitt livs løp og tok en meget sterk 3. plass i H 19-20. Spurven og Støl Ved tok en fin 5. og 7. plass. Den beste Haavengen tok en sterk 3. plass i D 19-20. Ane Sofie ble 7 og Idunn 10.

Resten av NTNUIerne gjorde også en hederlig innsats gjennom helgen og de har alle gjort seg fortjent til en heidundrendes offseason/KKC-sesong/whisky&cigar-sesong.

Skrevet av Gullet med god hjelp fra Sølvet, Hansi og Olai.