O-kjøkkenpresentasjon: Høydepunktet

Som nærmeste nabo til vår alles kjære rundkjøring finner du oss i Moholt Alle 8-4. Der går det i glitter, glam og enhjørninger. Her blir du kjent de fire babesene som bor her:

Kristin

Kristin er den eldste på kjøkkenet og vår handywoman, les «superwoman». Heldigvis er hun like barnslig som resten av gjengen og ser gjerne på Disney+, men som oldisen hun er ser hun ikke på tv uten å strikke. Vi ser henne sjeldent på morgenen, da hun for lengst har dratt på gruppemøte, men når hun først kommer hjem er det til stor glede for oss andre. Uansett antall timer på skolen har hun krefter igjen til sosialt sprell.

• Alder: 23 år (97) (old but gold)
  • Sivilstatus: Singel og Heddas kjærlighetsekspert
  • Studie: Industriell design
  • Kjøkkenets: Dårlige taper
  • Kallenavn: Tidsoptimisten

«Jeg taper aldri»

Jenny

Jenny er kjøkkenets nykommer og verdens søteste. At det er midt i uka hindrer ikke henne i å arrangere filmkveld med noe søtt å spise. Hun er DG-dronninga, og har frisbeene sine sortert etter regnbuens farger. Jenny har også dratt snitthøyden kraftig opp slik at vi ikke lenger er det laveste o-kjøkkenet. Endelig har vi en som rekker opp til shotteglassa innerst i skapet!

• Alder: 19 år (01) (mini)
  • Sivilstatus: Singel og selvlært
  • Studie: Bygg
  • Kjøkkenets: Coladrikker
  • Kallenavn: Daff

«Kan det være påbudt med dessert til fellesmiddag?»

Abelone

Abelone er kjøkkenets ninja og vi vet aldri hvor hun befinner seg. Enten det er på rommet, D-51, badet eller på treningssenteret. Hun mestrer ufrivillig kunsten i å skremme Hedda, og forvirre Kristin. De ellers single medbeboerne hennes blir forelska hver gang hun bryter ut i latter. Det lyser opp tilværelsen og er små høydepunkter i løpet av uka. Hun er den mest tålmodige vi kjenner og vi gleder oss vilt over at hun snart er tilbake på startstreken etter et helt år på krykker.

• Alder: 19 år (00) («Shit jeg er snart ferdig med tenårene, jeg føler meg gammel»)
  • Sivilstatus: Kjæreste og Kristins læremester
  • Studie: Biologi
  • Kjøkkenets: Memorystjerne
  • Kallenavn: Smugspiser (godteri)

«Det er så vanskelig å være sunn rundt dere»

Hedda

Hedda er den på kjøkkenet som aldri gjør det hun egentlig skal. Hennes favoritthobby er å ligge på sofaen og se ut av vinduet. Ingenting kan bevege seg usett forbi Høydepunktet. Hun er meget klok og er den av oss med høyest sosial intelligens. Når vi andre er påståelige og ensidige, hjelper Hedda oss med å se flere sider av saken. Det er derfor veldig digg når hun er helt enig. PS: Trenger du en å gå på butikken med, send hedda en dm.

• Alder: 20 år (00) (endelig testa å handle sprit)
  • Sivilstatus: Singel og Kristins lærling
  • Studie: EMIL
  • Kjøkkenets: Oppe til fire
  • Kallenavn: Laff

«Kristin kan jeg se ut av vinduet ditt?»

PS: løp gjerne stigningsløp utenfor kjøkkenvinduet vårt, da er dere garantert applaus <3

Kristin Brekke

Life is not about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain