Trondheim sprintcup #3

NTNUI hadde gleden av å arrangere det andre (ja, faktisk) løpet i årets sprintcup. Hele 225 løpere fikk bryne seg på de morsomme løypene på Eberg i strålende vårsol.

Fra arena på Eberg skole ble store og små ledet nærmere vårt kjære Moholt, med start i utkanten av Frode Rinnans vei studentby. Herfra ble løperne kastet rett ut i morsomme, vriene løyper i flatt og fartsfylt terreng.

Jonas’ løyper bød på både sommerfuglgafling og kunstige sperringer, og selv om sistnevnte var i veien for enkeltes planlagte veivalg, syntes deltakerene det var morsomme løyper. Også noen NTNUIere testet sprintformen i løypene, hvorav Malin like godt stakk av med seieren i D21, mens Simen og Marte fikk 6-plasser i seniorklassene.

Også på arena var det god stemning, og løperne kunne kose seg i sola med gode kommentarer fra speaker Jakob og deilige kaker i kafeen. Også funksjonærene koste seg på arena og løpsleder Vilde kunne smile etter en vellykket sprintcup:)

Takket være SIT-reglene kan ikke bloggen avslutte med bilder av kattunger eller hamstere. Heldigvis tillater de nybegynnere.

Tarjei Holo

Eneste som har vært regjerende mester på Bakrusspretten to år på rad