9. desember – Eksamenstid på NTNU Moholt

Det beste med eksamensperioden er at man endelig slipper å gå ned og opp fra skolen hver eneste dag (for de av oss som faktisk går i forelesning). Nå kan vi endelig innta NTNU Moholt igjen sammen med resten av o-gruppa. Etter å ha tilbragt de to siste ukene (føles ut som minst en måned allerede) i 4.etasje har vi observert mange ulike vaner blant o-løperne. Her har dere noen av våres observasjoner:

• 2.etasje er gjort om, så det er i 4.estasje det skjer nå, med mindre man er en av kantinesliterne som tåler mye støy og daglig blir forstyrret med «Er det ikke veldig mye bråk å sitte i kantina?»
  • Det finnes to veivalg opp til 4.etasje: trappene for de spreke eller heisen for de lure 😉
Den lure nissen tar heisen
  • Under ser dere kartet over 4.etasje så dere vet hvor man skal sette seg:
    • Obs: setter du deg i klasserommet må du være forberedt på litt prating, gjerne snakk om hvor digg det blir med siste eksamen i morgen (ja bygg og data, vi vet at dere har fått juleferie) eller klaging fra de som får en sen juleferie. Det blir også gjerne snakk blant de som har samme eksamen, men nå er heldigvis snart ITGK over.
  • O-løpere er generelt flinke til å prokrastinere:
    • I helgene er det mye bra vintersport og terreng EM som er mye mer fristende enn eksamensoppgaver
    • GeoGuessr anbefales for de som vil prokrastinere med litt læring
    • Lange lunsjer er helt innafor, gjerne bli med første lunsj-gjeng ned og siste lunsj-gjeng opp
    • Angående lunsj, de har mikro der så ferdig-grøt funker bra hvis fredager kommer for sjeldent. Hvis ikke så selger de faktisk mat der fortsatt (husk å sjekk at du tar riktig wrap)
Mye bra langrenn på TV nå
  • Siden det er så kort å gå hit kan man godt droppe sekken og ta alt i jakkelommene
    • Den andre og mye brukte taktikken er å ta med seg mest mulig slik at man også må ta i bruk Norsk Orientering-nettet sitt
Gjett hvor mye Rasmus har med i jakkelommene? Hint: PC, lader, mus, mat, drikke…
  • O-løpere kommer og går til (nesten) alle døgnets timer, her må man ikke være før 8 for å få plass:
    • Det er helt greit å komme rett før lunsj for så å ta lunsj-pause
    • Det er også greit å ta lunsj-pause for så å dra hjem
Man er velkommen til alle tider

Sitat rutinert Moholt-leser: «Jeg drar jo ikke på skolen for å lese, jeg er jo her for å være sosial!»

Idunn Haavengen

Digger NTNU Moholt