Herlig bli-kjent-kveld fra hytta

Fredag ettermiddag rullet to forventningsfulle busslaster gjennom byen mot Studenterhytta for en helt ideell fredagskveld.

Nærmere 90 løpere var klare for en god treningsøkt og påfølgende kveldsmat fra Studenterhytta, i det myrlendte terrenget øst for Gråkallen. Det var en blandet gjeng som fylte bussene. Både rutinerte og urutinerte løpere, nordmenn og utvekslingsstudenter, NTNUIere og (midlertidige) judaser. På programmet sto ulike sløyfer, der nybegynnerene kunne prøve seg på hele 7 korte sløyfer i C-nivå, samt at mer rutinerte løpere kunne løpe A-løyper.

Alene eller i grupper satte løperne fart ut i skogen. Mer rutinerte løpere stilte velvillig opp som skygge for nybegynnere, og mange tok i et orienteringskart for aller første gang. Læringskurven var bratt for mange, men som i alle løp ble det også en del gressing i myrene rundt Lille Gråkallen leir. Dette gjaldt for så vidt også mer rutinerte NTNUI-løpere, så det viser at man selv som nybegynner ikke ligger så langt etter

Etter en god, lærerik tur i skogen, vendte vi snuten mot studenterhytta, der dusjing, skifting og mingling sto på programmet. Etter litt prat ble det servert en deilig kveldsmat, som sultne løpere kastet seg over. Etter mer prat rundt bordene, der nye og gamle løpere fikk pratet med hverandre og utvekslet erfaringer, var det tid for info. Først presenterte Idunn og Kristin klubbens treningsopplegg og hovedpunktene gjennom sesongen. Deretter var det vår hovedsponsor SWECO sine representanter (og tidligere NTNUI-ere) som informerte om karrieremulighetene i SWECO. Etter en presentasjon som var informativ for de norsktalende i salen og mange hakk mindre informativ for de stakkrs utvekslingsstudentene som hadde møtt opp, var det litt mer prating, før vi satte oss på bussene og tok turen hjem etter en helt optimal fredagskveld.

Håper vi ses igjen på treninger og studentklassen på Tour de Trondheim neste helg!

Tarjei Holo

Eneste som har vært regjerende mester på Bakrusspretten to år på rad