NM sprint – Gull og grønne gater!

Fredag 24. mai dro en gjeng i grønt, gult og svart fra Trondheim for å løpe sprint i Oslo. Disse bodde på Haraldsheim Vandrerhjem. Det var flere NTNUIere gjemt andre steder i Oslo også.

Fredag kveld samlet gjengen som bodde på Haraldsheim seg for å forberede seg til morgendagen; diskutere kart og ikke minst planlegge reisen til arena for å ikke gå oss vill i Oslos virvar av kollektivtrafikk.

Gode kartforberedelser

NM sprint startet som alltid med karantene (Jippi!) på Tåsen skole. Kvalifiseringen var mer teknisk enn løpekonkurransen det pleier å være. 14 NTNUIere gikk videre til finaler, og fikk nyte flere timer i inngangspartiet på Tåsen skole. De som ikke gikk videre stilte opp som o-entusiaster og huet og heiet på finaleløperne.

Etter finalen feiret vi med dyr mat på Egon.

I finalen sikret Ingrid og Audun sølv i begge seniorklassene, mens Ane tok bronse i D19-20. Det ble også topp ti plasseringer på Ulrik, Malin og Thea.

Medaljevinnerne på sprinten

På søndag var det duket for sprintstafett. Med tre medaljevinnere fra dagen før på førstelaget var forventningene naturlig nok høye. Disse ble til de grader innfridd. Etter 4 solide etapper kunne førstelaget krysse målstreken som norgesmestere. Andrelaget gjorde det ikke mye dårligere og tok fjerdeplassen, kun 7 sekunder bak bronsen og 50 sekunder bak førstelaget. Videre kom tredjelaget på 12. plass og fjerdelaget på 26. plass. NTNUI 5/Emblem blandingslaget kom inn like bak fjerdelaget, men får ikke lov til å stå på den offisielle resultatlista.

Alt i alt var det en morsom helg i Nydalen, med bra løyper, ok vær og fantastiske prestasjoner.

Tarjei Holo

Eneste som har vært regjerende mester på Bakrusspretten to år på rad