Vintersamling 2019

I firetiden på morgenen den 18. februar møttes en trøtt gjeng NTNUI-ere utenfor TPM. Lite visste de at de sammen med tilsammen 65 grønnkledde skulle ut på det som går inn i historiebøkene som NTNUI-historiens (hittil) vakreste eventyr.

Destinasjonen var Marjal Resorts i Guardamar del Segura, like ved det sagnomsnuste kartet Guardamar Norte. Her bodde vi fordelt på små firemannsbungalower, med en hel solfylt gate for oss selv. Dermed lå alt til rette for en glimrende treningssamling.

De første dagene ble fylt med gode og morsomme økter på kartene rundt Guardamar, og allerede onsdag sto samlingens desidert viktigste økt for tur: NattRenn på Guardamar Norte. Med en fellesstart med Jukoladimensjoner og en løype som krevde alt av o-teknikk, kjempet alle seg inn og beviste at NTNUI absolutt blir å regne med når våren kommer.

Det ble også litt tid for turisme mellom øktene. Både bading, soling, isspising, shopping, sightseeing, go-kart, escape-rooms og El Clasico ble utprøvd i løpet av samlingen, og med nydelig vær hele uka fikk vi den perfekte turistopplevelsen.

Men det var ikke bare kos og soling, for på fredag var det duket for WRE sprint i innlandet innenfor Murcia. I den noe bisarre sprintløypene leverte mange NTNUIere gode løp, der Ingrid L med 4. plass og Audun og Emil med henholdsvis 5. og 6. plass var de beste.

På lørdagen var det duket for langdistanse i blytungt terreng og mer enn tilstrekkelig med sol og varmegrader. Likevel kjempet mange seg til gode plasseringer i de krevende løypene, som også skapte mange DNSer. I eliteklassene leverte både Ingrid L og Audun knallsterke andreplasser, mens Karen Oline slo til med 5. plass og Emil fikk nok en 6. plass. I breddeklassene var det også imponerende innsats, med Nina på 2. og Aurora på 4. plass i dameklassen og August med 6. i juniorklassen.

Det siste WRE-løpet gikk søndag, og jaktstart mellom sto på programmet. I det tidvis flotte terrenget ble det nok en gang levert masse gode resultater. På etappen ble Karen Oline, Ingrid G og Anu nr. 7, 8, og 10, og 6 jenter blant de 13 beste lover veldig godt før sesongen. I herreklassen leverte Eirik og Emil kjempeløp med 2. og 3. plass. I bredde- og barneklassene leverte også både Aurora, Nina, Margrethe og August solide topp 10-plasseringer.

Sammenlagt ble Ingrid L nr. 3 og Karen Oline nr. 7, mens Emil ble nr. 2 og Audun nr. 4 i eliteklassene, og mange andre hadde også bra gjennomførte løpshelger. I D21A markerte NTNUI seg virkelig, med Nina på 2., Aurora på 4. og Margrethe på 10. I småtroll kom August til slutt på 6. plass i sammendraget. Med så mange gode løp var det en fornøyd gjeng med NTNUIere som la ut på den siste, kjempelange kjøreturen hjem til en etterlengtet bankett.

Emil lengter hjem

De siste dagene av samlingen ble fylt med gode økter og enda bedre stemning. Ti fantastiske dager, fylt med fantastisk vær, fantastiske økter, fantastiske minner og fantastiske folk gikk mot slutten. Så når brunfargen var på plass og mengden øvinger som ventet hjemme ble faretruende stor, var det dessverre på tide å ta farvel.

Tarjei Holo

Eneste som har vært regjerende mester på Bakrusspretten to år på rad