Resultater og fakta om Skiraffenmila

Skiraffenmila i år ble 14,5km lang og med mye nysnø ble vinnertiden på over en time. Dette gjør skiraffenmila til en av de hardeste milene i landet.

Nå er resultatene fra Skiraffenmila klare! Det ble en knallhard kamp om seieren, etter at fellestarten var over trodde alle at Martin Hallberg hadde vunnet, men 40min etter i bølgestarten startet det en luring. Eivind Rimstad hadde opptråkkede spor og tider å gå på og vant hele skiten. Katharina vant kvinneklassen.  RESULTATER

FAKTA:

• Lengde: 14.5 km
  • Samlet stigning 455 m
  • Mikkelsenindex: 455/14.5 m/km =31,4
  • Tidtaker: Torbjørn Vala
  • Heiagjeng: Tomas og Thomas
  • Dagens skuffelse: ingen drikkestasjon på Rossmoen
  • Beste familielag: fam. Hallberg
  • Dagens smørebom: Solenne smurte med klister
  • Dagens comeback: Lars Fjæra var tilbake i form.
  • Dagens premie: Bamsemums

9 tanker om “Resultater og fakta om Skiraffenmila

1. Påskestjerna Eivind! Du hadde visstnok fordelen av å gå på våre tider(og i våre spor) og kunne lede komfortabelt med ett sekund innerst i styggdalen og vinne med 5 sekunder i mål.

2. Dette rennet inngår vel i den årlige skiraffencupen som går hver vår. Det følger flere konkurranser og hardøkter i serien utover våren. KM 5mila inngår også i tillegg til Fjellseterløpet og et Dragvolltestløp. Deltagelse og arrangørpoengene dominerer, så her er det om å gjøre å være med! Regner med bra oppmøte på tirsdagene framover. Ole Ivar er som vanlig ansvarlig for poengsystemet. Fra 1. mai er det obligatorisk med barings på siste draget.

3. Ja, formen kommer nå. Men hvor var egentlig andre mellomtid? hadde dårlig sekundering på det punktet. Viste kun første paseringstid og punkt. Når det kun ble 5 sek til slutt(1:00:11 var det jeg brukte), må jeg takke løypepatruljen (Østhagen+lokal kvote som gikk tidligere) for jobben den gjorde. KM-5mila er intervalstart? av alle ting er jeg påmeldt svømmekurs den dagen. Mulig jeg satser på samme taktikk og bedre føre på kvelden.

4. Til Eivind: Det var bare en passeringstid, men det gir to "rundetider" som til sammen blir totaltid. Tenk litt på den!

5. Ja, det vil bli gitt ut poeng ut mai for utvalgte arrangement. Totalstilling for sesongens Skiraffencup vil også komme med oppdatert oversikt \"etterhvert\" for skoleåret 2010/2011. Konkurranser som har vært arrangert til nå: – Skiraffenløpet – Skiraffenrennet1 – Skiraffenrennet2 – SkræveSkiraffenrennet – Skiraffenmila Det kan røpes at undertegnede har en enorm ledelse med full deltagerpott, fem pallplasser men ingen seire.

6. AiAi! Ser ut som en ordentlig konkurranse. Tror nok SkiraffenCupen vil danke ut kjente arrangement som VerdensCupen på sikt.

7. Hyggelig å gjøre comback. Kan ikke si jeg kom tilbake i form men. Til Eivind: svømmekurs hadde man på barneskolen. Dårlig prioritering.