Treninger

Antallet løpere på trening varierer gjennom høsten og vinteren, med opptil 90 deltakere på elghufsintervaller i høstsemesteret.

I høstsemesteret legges det opp fire-fem økter i uka, med tirsdagsintervall og styrkesirkel på onsdager som de mest populære i tillegg til langtur søndag formiddag og diverse rulleski-økter. Hver uke oppdateres treningsplanen som du finner på forsiden.

Litt mer om de faste øktene og noen andre godbiter:

Tirsdag

Da har vi intervalløkt. Denne foregår som løping, gjerne med staver, oppover mot Estenstadhytta. Dette er ukas mest populære økt, og har deltakere i alle kondisjonsnivå. Oppmøte for økta er på Rema 1000 Moholt klokka 18:30.

Onsdag

Basisstyrke fra 08:00 til 09:00 på Idrettsbygget Gløshaugen. Her får man trent opp de viktige stabiliseringsmusklene som man trenger for å gå godt på ski.

Torsdag

Vi har som oftest intervall på rulleski så lenge forholdene holder. Gode økter som kan nevnes er 6*5 min i Bjørndalen fra Sluppen til Saupstad og 6*6 min fra Ila til Skistua. Oppmøte er som regel klokka 18:00 på Stavne bru.

Lørdag

I normale uker er det elghufsintervaller opp Vassfjellet. 5*8 er den mest vanlige formen. Oppmøte er 08:30 ved Hovedbygget på Gløshaugen.

Søndag

Enten tradisjonell løpelangtur i Estenstadmarka eller Bymarka, eller rulleski langtur. Oppmøtested varier med hvor det skal løpes. Oppmøtested for rulleskituren er Stavne bru. Oppmøtetid er 09:00. En kjempefin måte å starte søndagen på!

Kjøring til trening

På treninger der det trengs kjøring er som regel oppmøtested Hovedbygget. Alle som disponerer bil oppfordres til å møte der, slik at alle kommer seg på trening. Vanlig takst er 30 kroner for å sitte på til bymarka og 40 kroner for Vassfjellet. Kjøring til samlinger dekkes av langrennsgruppa.