Dramatikken i Sørkedalen

Samtidig som det mye omtalte Budorrennet gikk av stabelen, utspant det seg en helt vanvittig spinnvill dramatikk i Sørkedalsrennet som sannsynligvis ingen noen gang har sett maken til i Sørkedalen. I rollene var T Vala, Sandra Hansson, Hans Christian Tungesvik, sekundanten «Rustad-Atle», M Vala, og ikke minst «Rustad-Odd».

Allerede 5 min før start begynner dramatikken. M Vala, dvs. Marit er søkk borte! Verken «Rustad-Odd» eller Sandra H. har peiling på hvor hun er. 3 min før start tusler hun derimot inn på stadion, ferdig skiftet og med ferdigsmurte ski.

Sekundanten «Rustad-Atle» sto inne i løypa etter 10 km. Med ørepropper. Det gikk rykter om trådløs radio-overføring mellom han og Steffen S. Paulsen fra Budorrennet! «Rustad-Atle» ville dog verken bekrefte eller avkrefte dette. Det dannet seg tidlig en gruppe bestående av Hans Christian Tungesvik, Torbjørn, Sandra Hansson og 2-3 stk andre. Etter ca 12 km får Sandra H. utlevert drikke, og Hans Christian benytter situasjonen til å rykke. Torbjørn ligger litt bak i feltet og bestemmer seg for å være tålmodig. Etterhvert innser han derimot at luken vokser og han legger seg i front for å taue inn Hans Christian. Men Hans Christian er sterk, og gruppen nærmer seg ikke noe særlig. Torbjørn legger seg derfor bak Sandra Hansson med fokus på spurten. Men neida, i en nedoverbakke like før mål klarer «Oslo-sportslager-Bob» å presse seg inn mellom Sandra H. og Torbjørn, og bak svingen i bunnen av denne nedoverbakken dukker plutselig mållinja opp. Torbjørn får panikk og spurter alt han har, kommer forbi «Oslo-sportslager-Bob», men rekker aldri fram til Sandra H.

Marit kommer til mål litt etterpå, til klasseseier og 3. plass totalt, 2 sekunder foran neste jente. I mål handlet imidlertidig alt om å vente på «Rustad-Odd», som startet 15 min senere i klassen 35-40 år. Men det viste seg at «Rustad-Odd» hadde kjørt på en hund like før mål og ødelagt begge bindingene. Heldigvis ble ingen skadet, verken «Rustad-Odd» eller hunden, men «Rustad-Odd» brøyt naturligvis løpet.

13 tanker om “Dramatikken i Sørkedalen

1. For et drama! Hvem var denne sportslager-Bob? Sikkert kjøpt og betalt av Anders Gullhav. Gratulerer med klasseseier Marit!

2. Hadde vært beroliggende om Anders Gullhav kunne avkrefte dette, for var virkelig noe suspekt med denne sportslager-Bob..

3. Virkelig spennende lesning, Torbjørn! Synd du ikke klarte ryggen til Tungesvik hele veien. Det lover allikevel godt, ser ut til at formen din bare blir bedre og bedre. Hvordan var skiene? Var det en suksess med kuzmin siklede ski?

Gratulerer til Marit med et bra løp og klasseseier!

Jeg setter dere som forhåndsfavoritter før årets tdHK!

• Er ikke lov å dele ut favoritt-stempler på denne måten! I mine øyne er du den store favoritten, sammen med Tungesvik seff. Jeg er fornøyd med topp 10.

Gikk på kuzmin-siklede ja, men glida 2xlf6 + hf8 dagen før. Gliden var grei, lå hvertfall greit i ryggen på Sandra H. Hadde derimot dårlig feste, men det hadde de aller fleste andre også 🙂

Noen som forresten som kan komme med en snørapport fra Trondheim? Så det var meldt kaldt framover, men er det nok snø for tdHK på Saupstad, Bratsberg og i monsterbakken?

• Du vil alltid være favoritten Torbjørn!

I Trondheim er det ikke optimale forhold, men det går fortsatt fint å gå på Saupstad.

4. Flott sak! Godt å se at NTNUI gjør seg bemerket i skiløypene i Sørkedalen.
    Det må ha vært vill dramatikk da «Bob» pressa seg fram i kampen om å få ligge tettest opp mot Sandra Hansson mot slutten der. Du burde gitt han en skulder alla Seraina Boner-ANG i 2011.
    Skiforholdene i Trondheim er ok pr dags dato, men det blir nok mange løpere pr km løype denne uka.

5. Kanskje greit å opplyse hvem som har tatt bildet av Sandra? Spesielt siden jeg har sendt to e-poster om det, men ikke fått svar. Det synes jeg er useriøst. Og om noen skulle være i tvil: Det er jeg som tok bildet.

• Jeg vet ikke hvem du har sendt e-post til, men jeg tror ikke det har vært noens hensikt å opptre useriøst. Nå har jeg i hvert fall nevnt deg i bildeteksten og håper det er greit at bildet står der.

Det var forresten et flott bilde selv om Torbjørn selvfølgelig burde ha vært i fokus. 😛

• Bare å beklage, var jeg som la ut bildet uten å kreditere og informere deg. Uansett takk for at vi får bruke bildet. Men du har nok desverre sendt mail til feil adresse, ingen her som har sett noen til mailene dine.

6. Tilbaketråkk: Årskavalkaden 2013 | NTNUI Langrenn