Månedens profil: Odd Eirik Farestveit

Odd Eirik ble stemt fram av juryen som denneSAM_0204 månedens profil i langrennsgruppa. Begrunnelsen til juryen var «Godt humør på trening, god jobb for Marka rundt og endelig tilbake på trening». Som alltid, når det er snakk om månedens profil, gjøres et intervju med vedkommende. Og denne gangen er intet unntak.

Hva driver du med nå om dagen?
Nå driver jeg og leser til eksamen, og det er egentlig ganske digg. Jeg har god tid til første eksamen, og kan sove lenge og morgenen. Dessuten har jeg tid til å trene, og begynner å komme litt i form. Når alle andre begynner å trappe ned, så trapper jeg opp.

Kommer du til å komme på flere treninger framover?
Ja absolutt. Nå framover blir jeg mye med, og det kommer til å bli trent knallhardt.

Hvilke fag har du på skolen?
Ordinære statistiske modeller, Numerisk løsning av partielle differensial ligninger med differansemetoden og levetidsanalyse.

Er det sånn kunnskapens hus borte på skiraffen nå for tida?
Ja, det hender vi snakker litt om fagrelaterte ting til skolen. Vi lærer alle litt av hverandre, men det er kanskje Carsten som lærer mest av oss andre. Det går litt tid med på å hjelpe han, men det er bare hyggelig.

Apropos Carsten, hvor er han for tida?
Han er hjemme på Voss, hvor han tar seg en såkalt «leseferie» for å stille best mulig forberedt til eksamen.

Føler du at dine erfaringer som leder for Midt-Norges største skirenn kan overføres til jobben du gjør nå med eksamenslesing?
Nei, det er faktisk to ganske forskjellige ting. I Marka Rundt er det mange som jobber i samme retning som deg, mens på eksamen gir folk blaffen i hvordan jeg gjør det.Jeg tror det er større overføringsverdi til en fremtidig jobb, enn det er til eksamen.

Er det noe du vil trekke fram, som du er god på? Skulte talenter?
Jeg sier ikke at jeg er en ekspert, men jeg klarer å knyte skoa mine, noe jeg ser Øyvind og Martin ikke klarer. Derfor skal jeg nå gi disse to et kurs, mens du Torbjørn skal ta bilder slik at de der hjemme også kan lære litt.

Skoene til Øyvind og Martin

Skoene til Øyvind og Martin før Odd Eirik gir et kurs

SAM_0198

Konsentrasjon

SAM_0199

Odd Eirik synes det er pussig at han faktisk må lære bort dette

SAM_0200

Martin er litt skeptisk, mens mannen i bakgrunnen lurer på hva det er som skjer

SAM_0201

Odd Eirik ser at Martin har mista interessen. Øyvind derimot, følger nøye med.

3 tanker om “Månedens profil: Odd Eirik Farestveit

1. Herregud så utrolig flaut dette må være for Øyvind, knyte sko liksom! Jeg ville hvertfall vært skikkelig flau om dette gjaldt meg. Men takk til Odd Eirik som er villig til å lære bort og gratulerer til han som månedens profil!

2. Ser at dette ikke ble helt den kontaktannonsen jeg hadde forventet, Torbjørn.
    Men jenter: Odd Erik er faktisk singel, leder for Marka Rundt, ekstremt sprek, og i stand til å knyte sine egne sko. Hva mer kan man som jente ønske seg?