Jobbe dugnad på Marka Rundt eller SL?

I februar måned vil NTNUI være med å arrangere to store arrangement, Marka Rundt og Studentlekene. Ønsker du og komme på dugnadslista ved å gjøre dette til gode arrangement, klikk deg videre!

Marka Rundt 2013 går av stabelen søndag 17. februar. Dette arrangementet er et samarbeid mellom oss i NTNUI-langrenn og Vestbyen IL. Marka Rundt er Trondheims eldste og største turrenn med over 1000 deltakere i fjor.

I år vil vi også være med og arrangere Studentlekene 2013, der vi har fått tildelt studentmesterskap i 3 øvelser, blant annet i 5mil individuellstart. Dette vil foregå fra torsdag 21. til lørdag 23. februar, altså helga etter Marka Rundt. Dette er også et omfattende arrangement, der vi håper på 100 deltakere per dag.

Derfor behøver vi hjelp fra dere NTNUI’ere! Til Marka Rundt er det behov for dugnadsarbeid:

• Fredag (før rennet)
  • Lørdag (før rennet)
  • Søndag (selve renndagen)
  • Mandag (etter rennet)

Typiske arbeidsoppgaver vil være utlevering av startnummer, drikkestasjon, brikkesorting, vakt i målområdet, ++.

Under Studentlekene vil en trenge hjelp

• Hele renndagen torsdag
  • Hele renndagen fredag
  • Hele renndagen lørdag
  • Onsdag kveld, klargjøring

Typiske oppgaver vil være tidtakere, løypevakter, drikkestasjon, stå i kiosk, speaker ++.

Nytt av året er at man må gjøre to dugnader for å få refusjon for Birkebeinerrennet + noe annet (renn, samling). Det holder altså ikke som tidligere år å bare å gå i grønt, man må ha gjort en innsats for klubben også. Hvis du ikke allerede står på dugnadslista begynner det derfor å haste for å få refusjon, og dette er en gylden mulighet til å komme seg på den beryktede lista. Det kommer ikke så mange sjanser til fremover.

I NTNUI har vi en ”gentlemans agreement” på at man går Marka rundt annenhvert år. Dvs. hvis du gikk Marka Rundt i fjor, eller året før uten å ha jobbet i fjor, er den meningen at du jobber på renndagen denne gang. Dette fordi at det er vi i NTNUI som arrangerer selve rennet, og dette er en fin ordning slik at alle får gått rennet likt. Dette gjelder også Studentlekene. Siden det vil være renn her over tre dager ønsker vi at flest mulig vil gå, men også at de jobber minst en dag.

De som hjelper til under Marka Rundt på fredagen og lørdagen før rennet, med brikkesortering etter rennet, eller med løyperydding mandag, vil også ha mulighet til å gå rennet. Men vi trenger selvfølgelig flest folk på renndagen og håper flest mulig av dere vil hjelpe til da. Hvis du jobber for Marka Rundt selve renndagen (slik at du ikke får gått rennet), teller dugnaden for to enheter! Jobber du hel dag under Studentlekene, teller også arbeidet for to dugnadsenheter.

Hvis dere trenger seeding før birken, kan man bli med langrennsgruppa på rennsamling til Skardilten (se info her). Her blir det garantert god stemning, og mange mil!

Vi håper på at flest mulig av dere har mulighet til å stille, bli med på dugnad, gjør en innsats, skriv historie, vær kul, møt flotte folk, bli med på SL banketten!

Marka Rundt:
funksjonarlista@markarundt.no
Skriv navn, telefonnummer og når du kan jobbe.

Studentlekene 2013:
langrenn-nestleder@list.stud.ntnu.no
Skriv navn, telefonnummer og når du kan jobbe.

Mvh

Markus Glad Carsten Christensen