Nye refusjonskrav

NTNUI-langrenn har som mål at så mange studenter som mulig skal kunne delta på renn, samlinger etc. uten at det foreligger et stort økonomisk hinder. Som medlem er man forpliktet til å stille på dugnadsarbeid eller andre aktiviteter som gagner gruppa. Dette gjør at vi kan levere kanskje Norges beste refusjonsordning for mosjonsutøvere!

Sesongen vi nå går inn i byr på flere egne arrangement for langrennsgruppa. Vi har arrangert Swecosprinten og vi skal arrangere Studentlekene og Marka Rundt. I tillegg har vi hyttekarusell hver tirsdag gjennom vinteren, samt en rekke mindre arrangement. Dette innebærer en endring i refusjonskravene foran årets sesong:

For de som søker om refusjon inntil 1200 kr.:

Samme regler som før, dvs. én dugnadsenhet og bekledning som beskrevet på nettsiden. I praksis, hvis du kun skal gå Birken er dette tilstrekkelig.

For de som søker om refusjon over 1200 kr.:

Nye regler: to dugnadsenheter og bekledning som beskrevet på nettsiden.

Én dugnadsenhet vil være dugnader som ikke tar hele dagen men typisk varer noen få timer. De som jobber fulle/flere dager ifb med f.eks. Marka Rundt, SL, styreverv etc vil få dette tellende som to dugnader. Styreverv i HS, andre undergrupper av NTNUI eller plass på veteranliste vil også gi rett til refusjon over 1200 kr så lenge bekledning er korrekt.

Vi håper dette skal sikre god tilgang av dugnadsfolk til arrangement som Marka Rundt og Studentlekene, samt andre arrangement som langrennsgruppa er med og arrangerer. Alle disse vokser stadig i omfang og krever dertil mer av oss. Imidlertid gir dette inntekter som du får tilbake gjennom billigere samlinger og refusjon på renn. Under er et priseksempel på hva du faktisk tjener på å være medlem og gjøre dugnadsarbeid i langrennsgruppa:

Arrangement: Medlem: Ikke-medlem:
Birkebeinerrennet 175 kr 1165 kr
Skarverennet 185 kr 1250 kr
Vasaloppet 195 kr 1300 kr
Skienern 55 kr 385 kr
Renn ≤ 200 kr 0 kr 200 kr
SUM: 610 kr 4300 kr

I tillegg er det en sterkt redusert pris for medlemmer på opphold og transport til renn og samlinger.
Så ikke nøl, gjør dugnad og bli rik =)

2 tanker om “Nye refusjonskrav

• Det finnes en liste her.

Dugnadsvakter på idrettsbygget ble det sendt ut e-post om 4. oktober. Marka Rundt er langrennsgruppas største dugnad, mer info er kommet på e-post. I februar arrangerer NTNUI Studentlekene. I tillegg er det årsmøte i NTNUI langrenn i februar hvor man kan stille til valg. Utover dette kan det dukke opp forefallende arbeid i ny og ne.