Ole Ivar vinner tidenes første Skiraffengrusskirenn

Ole Ivar den glade vinner!

På grunn av snøfall var det desverre lite grus i løypa, det var derimot gnistrende flotte skiforhold med -10 grader, trikkeskinner og knall sol. Skiraffengrusskirennet er som skiraffenerenn flest, men det var obligatorisk å gå på grusski.

Vinner i dameklassen var Sofie Johansson mens herreklassen ble vunnet av tidligere Skiraff og æresridder Ole Ivar Ståkvik Eide med helt ordinær margin. Løypa gikk til dels i samme tracé som det litt mer kjente Budorrennet, og inneholdt ikke de bratteste motbakkene. Distansen var den klassiske 18,31km intervalstart som Ole Ivar gjorde unna på 1:01:40. Ved vending var det Einar Raknes Brekke som ledet, men med Ole Ivar sine monsterferdigheter i stakning slag utfor slukte han forspranget med enorm appetitt. Hanssen og Ove ble litt lenger bak, men begge var tilfreds med å ha gått seg i grøfta.

Resultatliste:

Resultatliste:

plass  Navn  mellomtid  sluttid
 1  Ole Ivar Stakvik Eide  33:10 1:01:40
 2  Einar Raknes Brekke  32:48  1:01:57
 3  Ove Antvord Haugereid  36:01  1:09:42
 4  Aleksander Hanssen  38:40  1:12:06
 1  Sofie Johansson  41:28  1:19:06

Bilder:

Vinneren poserer i Lierne drakt

9 tanker om “Ole Ivar vinner tidenes første Skiraffengrusskirenn

1. Herlig gjennomført renn! Må si at deltagelsen var suveren på dette rennet. Muligens vi skal søke FIS status neste år. Glimrende TD-rapport er levert til rennleder;) Vinneren fra tidligere Skogn IL, iførte seg for anledningen Namdals resvervedrakt Lierne SKI. Er det snakk om overgang?

2. Ole Ivar hadde nok en stor fordel av sin startposisjon, og kunne gå på tidene til ERB. Men hva skjedde med Ove, som kunne kontrollere hele feltet fra siste startnummer? Hvem vant banketten i år? Husker det var hard konkurranse forrige consulent-samling.

3. Ove som heldigvis trakk siste nummeret var for kynisk i tanken om god form at han undervurderte sprekken som kom etter vending. Banketten ble nok durabelig jevn, ingen som rykket og ingen som sprakk. Nesten som en standard 5-mil i mesterskap for tiden.

4. Det var stor fordel å komme halsende bakfra. Jeg kunne ta tiden på det punktet Einar møtte meg på vending. Der kunne jeg estimere at jeg var ca 20sek i bakleksa, noe som stemte skremmende godt med de etterpåkloke mellomtidene. Dermed måtte jeg ta meg sammen og gå hva remmer og tøy kunne holde i det neste glidstrekket. Og inn i siste bakke var vi igjen ajour (ifølge mellomtidene). Angående banketten så var den bra. God sitruslikør.

5. Når kommer saken/resultatene fra testrennet? Går rykter om følgende topp 3: 1. Hallbergmartin 2. Hatlen 3. Oleivars Det tyder på at Tomas ikke var med..

6. Jeg kan komplementere den lista di der Einar i påvente av endeleig resultatliste: 4: ny løper fra klubben Oddersjaa (1sek bak Ole Ivar) 5: Torbjørn Vala. 6: Erik Olsen 7: Anders Nordbye Gullhav 8: Marcel Bock Damer: 1. Marit Vala 2. Berit Gjelten(2 tideler bak) 3. Marianne/Katharina 4. Marianne/Katharina

7. Damer: 1. Marit 17:14 2. Berit 17:14 3. Marianne 17:30 4. Katharina 18:54 Marianne må nok helst gå med en ski og en stav hvis jeg skal greie å slå henne!