Holmenkollen skimaraton: Solberg best på hjemmebane

Solberg opp gratishaugen

Erik Langaard Solberg klinket til med et monsterløp på hjemmebane og fullførte det nye Holmenkollen skimaraton på tiden 3:10:39. Det holdt til en 38. plass i klassen og en 107. plass totalt i herreklassen. Han måtte dessverre se seg slått av to kvinnelige løpere. Erik gjorde sitt gjennombrudd i NTNUI-drakta i det litt lengre løpet Troll skimaraton som er 95 km langt. Tidligere gikk han for Osloklubben Heming IL som har hjemmebane nettop i Holmenkollen!

Den nye løypa starta innerst i Sørkedalen (Heidi Holm-land) og avsluttet inne i VM-løypene i Holmenkollen. Løypa er like lang som Birkebeinerrennet, men med mer stigning. Total stigning 1250m fordelt på 53km gir en mikkelsenindex23,6 mot Birkens 21. Det var også fra NTNUI som gikk, blant andre Heidi Holm og Ove Antvord Haugereid.

Rent føremessig var det drømmeforhold med sol og tørrsnø!

Én tanke om “Holmenkollen skimaraton: Solberg best på hjemmebane

1. Bare å bukke i støvet til RallySolberg! Godt imponert av Tore Ødegård også som var med i det grønne toget sammen med IngerLiv fra Rustad. Desverre gikk jeg av toget på en litt for tidlig stasjon;)