Norgescup i Meråker

Martin i front

Nå har våre tapre grønnkledte riddere kjempet seg gjennom 10km klassisk i nydelig temperatur og fine løyper. Berit var ikke å finne på resultatlistene, men mange av gutta.

Hallberg Martin ble litt overraskende beste NTNUIer til tross for kraftig halsbetennelse den siste tiden. I et intervju over skype sier Hallberg at løypa var hard fordi bakkene var svært bratte. -Tipset for å hevde seg i diagonalbakkene her er mye spenstrening, sier Hallberg med et glis. Han forteller videre at han som vanlig smurte med LF6 og multigrade.

Mange hadde forventa at Overn skulle være gira, og det var han. Selv uttalte han til redaksjonen før start at skiene var sinnsykt bra. God gli og godt feste, da var det kun karen oppå som var gjeldene for resultatet. Uttalelsen da han kom i mål var at ingenting funka, selv om han hadde knust Tomas på intervall på fredag. Likevel på en skala fra 1 til 10 havnet Overn på en 9’er når det gjadt å være gira. Tomas havna på en 3’er. Hvorfor går ikke Moxnes for NTNUI?

Her er et tilfeldig utvalg fra resultatlista. Legg merke til Lars Vingli Odsæter på 4. plass!

Martin i front

1 Odd-Bjoern Hjelmeseth Fjellhug / Vereide – 24:38,6
2 Ronny Fredrik Ansnes Klæbu IL 25:04,7 00:26,1
3 Petter Eliassen Byåsen IL 25:07,8 00:29,2
4 Lars Vingli Odsæter Lillehammer Skiklub 25:12,6 00:34,0
29 Jørgen Braathen Høybråten og Stovner IL 26:06,7 01:28,1
82 Varun Upadhyay Høybråten og Stovner IL 27:23,5 02:44,9
85 Nicolas Knudtzon Njård 27:25,8 02:47,2
92 John Bjørgård Strindheim IL 27:35,2 02:56,6
98 Martin Hallberg NTNUI – Ski 27:48,6 03:10,0
106 Tomas Brikselli NTNUI – Ski 28:04,7 03:26,1
107 Per Egil Bjørgen Trønder-Lyn IL 28:09,1 03:30,5
118 Anders Gullhav NTNUI – Ski 29:03,8 04:25,2
129 Karl Erik Overn NTNUI – Ski 30:25,8 05:47,2
131 Martin Flaktveit Moxnes Viking, TIF 30:34,9 05:56,3
133 Erik Langaard Solberg NTNUI – Ski 30:41,7 06:03,1

Komplett liste

13 tanker om “Norgescup i Meråker

1. Apropos Sprintrenn: Noen som la merke til at Ola Vigen Hattestad la inn en fin fornorsking av det engelske språket i seiersintervjuet? Crap corners = krappe svinger

2. Du får sende det inn til Storbynatt Hanssen, så kommer du kanksje på tv. La merke til det. Stiller seg i klassen blandt Solbergbrødrene

3. Ser Hallbergmartin og Tomas har hatt suksess med å stå over det harde Skiraffenløpet, akkurat som Marit Bjørgen står over Tour de ski. Dette viser hvor hard dette løpet egentlig er, Ole Ivar og meg selv har ikke kommet til hektene enda.

4. Foreslår at vi arrangerer Skiraffenrennet 2 til helga, slik at Gjestelars, Tomas og Hallberg også får være med. Gjestelars: Marte Elden gikk bare sprintutgaven av rennet, dessuten er hun topptrent så rennet var akkurat så hardt at formtoppen kom nå i helga.

5. Først vil jeg gratulere Hallberg og Thomas med vel gjennomført. For min egen del har jeg blitt akutt overtrent etter knallhard klassiskintervall på fredag. Jeg gir meg aldri, gjelder å holde seg knallhard! Var overhodet ikke meninga å svekke NTNUI\'s omdømme ved å stampe opp x-antall motbakker for så å vælve meg ut igjen!

6. Bra innsats gutta! Martin Hallberg blir en joker i hyttekarusellen i år! Jeg legger merke til at Anders Gulllhav har merkbar stigning siden Skiraffenløpet. Var det intervallen på orsdag som gjorde utslaget? 4*4min knallhardt i 20minus. PS: Jeg vil anbefale livet på studenterhytta. I dag ble det servert kjøttkaker i brun saus, poteter, erterstuing, salat, karbonade med løk og suppe til middag. Dessert var oudding, kake og pepperkake.

7. Imponerende av HallbergM og Tomas.. Tippe Ole Ivars hadde kommet inn tidelet bak Knudtzon og Brekkjin tidelet før Bjørgård.. Lykke t me Skiraffenrænn folkens! Får ta et eget 20km stakerenn i, sende resultater