Odds til Bruksvallarna

Da var vi her igjen, Bruksvallarna. Her det hele starta. Det har vært en utrolig reise, både oppturer og nedturer. Nei. La oss være ærlig, det har vært en drittreise. Og en haug med nedturer. Økonomisjefen stakk av uten forvarsel til Australia, og tok med seg hele spillkassa (les: 45 kroner og 50 øre). Som han nå har brukt opp på kenguruegg, litt av et investeringsgeni.

NTNUI-Bets nye økonomisjef til høyre

GeirO har selvfølgelig fått sparken. Derfor kan vi med glede presentere NTNUI-Bets nye ansatte, Ånung Viken. God til å løpe fort. Både opp og ned. Uttakskomiteen var ikke i tvil, ingen bedre kandidater. Nå skal kjerringa reises. Vi har tatt opp lån hos OppFinans, hva kan gå galt?

Årets herreklasse er hard, og ikke minst jevnere enn på lenge. To blad Espen kan vise seg å bli vanskelige å slå. Den en med seier i KM på rulleski. Den andre med utallige kilometer på rulleski i løpet av sommer og høst. Ellers når man ser nedover på lista er det flere prestisjetunge internedueller. Vil f.eks den regjerende mester i samlingstestrenn vise styrke å forsvare tittelen? Lite trolig.

Dameklassen er i likhet med herreklassen usedvanlig jevn i toppen. Men hvem kan dra seieren i land? Frøken Gjelten som har la fra seg sykkelen i Trondheim, og suste hjem til Alvdal for å få tjuvtrent på det hvite vindunderet før Bruks-samlinga? Eller kanskje frøken Bruland som valgte en annen strategi, hun dro sørover for å samle både kunnskap og timer med blant annet Team NTNU og nærmest hele skinorges privatlag? Kanskje har Ingeborgs formtopping med beinharde Vassfjell-hufs, og ikke minst beinhard dirigering av troppene ned i pausene i samme stigning gjort susen?

Så til selve oddsene da, grunnen til at dere faktisk gadd trykke på Les videre-knappen.

Kos dokk.

Alle som ønsker å legge inn bets må medbringe norske småpenger.

Vinner – Menn

Reglement

• 18 års aldersgrense på alle NTNUI-BETs spill
  • Gevinst = innsats*odds
  • NTNUI-BET går foran i en sunn betting-politikk. Maks innsats er 50 kroner, mens minimums innsats er 10 kroner. Maks 3 spill per person.
  • En kontrollkomité, med kampfiksing-ansvarlig Jakob i spissen, vil være ekstremt på vakt for iscenesatte hendelser. Ved enhver mistanke om tukling i spillet, vil slike «bet» kanselleres umiddelbart.
  • NTNUI-BET kan ikke gå konkurs. Om utbetalingene skulle bli større enn innbetalingene, deles mindre penger ut til vinnerene.
  • I likhet med Norsk Tipping gir NTNUI-BET penger til et veldedig formål. 10 % av NTNUI-BETs overskudd går direkte til oleivarstiftelsen.
  • NTNUI-Bet har myndighet til å endre all odds inntil 24 timer før renn start.

2 tanker om “Odds til Bruksvallarna

1. Jeg hadde tenkt å sette 50kr på at Martin Moxnes ikke er å finne (med mindre du sjekker sofaen på hytten) når startskuddet for testrennet går. Kjipt det ikke er mulig å bette på…

Blir uhyre spennende å se formkurvenes utvikling på tirsdagens elghufsøkt!

2. Å få sparken via NTNUI-langrenns heimeside var ikkje det eg hadde sett for meg då eg tok jobben i fjor haust. Men med ein lukrativ sluttpakke og god avkastning i ein beinhard kengurueggbransje kan eg ikkje klage.

Ønsker Ånung lykke til som økonomisjef i NTNUI-Bet, her er det mykje å jobbe med!