Mye grønt i Nordmarka Rundt

Foto: Ronny Johansen, Klæbu IL

En stor andel av de få NTNUI-erne som var igjen i byen i helga hadde funnet veien til Nordmarka i Klæbu. Arrangøren hadde gjort en strålende jobb med å skrape sammen nok snø til å kunne gjennomføre årets Nordmarka Rundt. Den største utfordringen for løperne var nok vinden som på de åpne myrene fikk veldig godt tak.

Beste NTNUI-er ble Ole Ivar som gikk inn til klasseseier og en sterk fjerdeplass totalt. Like bak fulgte Carsten etter å ha tapt i spurten mot skap-NTNUI-erne Andreas Døble og Eirik Hannestad. Det grønne dieseltoget slet i vinden et stykke bak. De fleste hadde satset på blanke ski den siste runden for å kunne stake seg oppover i feltet. Det skulle likevel vise seg å være Marthinsen på spikerfeste og supergli som trakk det lengste strået tett fulgt av resten av de grønnkledde.

I kvinneklassen gikk også Anja inn til klasseseier og sjetteplass totalt.

Navn Klubb Tid
Magnus Stensås Lundamo IL 55:48
Ole Ivar Stakvik Eide NTNUI 57:52
Andreas Døble Oddersjaa SSK 59:34
Eirik Hannestad Sørumsand IF 59:57
Carsten Christensen NTNUI 1:00:09
Eirik Marthinsen NTNUI 1:08:12
Jon Winsnes Rødland NTNUI 1:08:53
Odd Erik Farestveit NTNUI 1:09:29
Martin Abelson Sahlen NTNUI 1:10:33
Torbjørn Aass NTNUI 1:11:00
Erik Digerud NTNUI 1:11:03
Markus Glad NTNUI 1:12:35
Bjørnar Fuglaamoen Hagen NTNUI 1:14:59
Anja Hammernes Pedersen NTNUI 1:17:09

Bilder og resultater

6 tanker om “Mye grønt i Nordmarka Rundt

1. Nydelig rapport til et nydelig renn!
    Godt du innrømmer supergliden din, Marthinsen! Var 10-15 sek bak deg på høyeste punktet på andrerunda! Lei av den ryggen din akkurat litt for langt foran der…