Ola tar farvel

En av gruppas trofaste skiløpere SAM_0213gjennom flere år, 4. klassingen Ola Lillehaug, skal gå det 5. og siste året sitt i utlandet. Følgelig er det på plass med et intervju.

Hvor skal du hen nå Ola?
Nå skal jeg til Geneve i Sveits, hvor jeg skal skrive prosjekt og masteroppgave hos Cern det neste året. I og med at jeg kun har ett år igjen, kan dette trolig bli et endelig farvel med Trondheim. Jeg forlater Norge i slutten av august.

Så du kommer aldri tilbake?
Det kan hende jeg stikker innom av og til, for jeg skriver jo tross alt for ntnu. Jeg kommer i allefall tilbake for å levere oppgaven her om et år.

Hva kommer du til å savne mest?
NTNUI-langrenn vil selvsagt bli savnet, med sosiale treninger og hyggelige folk. Når det gjelder skolen, vil jeg nok ikke savne den noe særlig, fordi skolen I Genéve er ganske tilsvarende.

Cern er et anerkjent senter for kjernefysisk forskning, med høyt kompetente forskere og professorer. Frykter du at du er den eneste i klassen uten briller?
Ja, det kan hende. Det handler jo om å bli akseptert av det vitenskapelige miljøet der. Kanskje jeg kan late som jeg bruker briller, dvs bruke briller med blankt glass for å komme inn i miljøet. Det er en mulighet.

Synes du NTNUI-langrenn går i riktig retning, eller føles det som å forlate et synkende skip, er det derfor du drar nå?
Absolutt ikke. Jeg regner med at Bjørn holder orden på skuta.

Har du noen treningsmål nå framover?
Ja det har jeg. Jeg skal være med på marka 24, som er et 24 timers løp i nordmarka. Konseptet går ut på å gå innom så mange hytter som mulig i løpet av et døgn. Konkurransen er 15. juni, og kommer utvilsomt til å være hard.SAM_0213

2 tanker om “Ola tar farvel