Hvem er gjestelars?

gjestelars «the journalist»

Hvis du har fulgt med litt mindre enn middels mye på NTNUI-langrenn sine hjemmesider i det siste halvåret kan du ikke ha ungått å stille deg det fundamentale spørsmålet: Hvem er gjestelars? Navnet er jo todelt, den siste delen «lars» kommer ganske enkelt av hans virkelige navn som er Lars Esten Heggvik. Gjestelars er ikke student som de fleste av oss andre, men jobber som elektriker/prosjektingeniør . Likevel har han studenkompiser som har snakket varmt om det gode miljøet i NTNUI-langrenn. Siden han ikke følte seg som en student registrete han seg en bruker på NTNUI-langrennsbook under pseudonymet «gjestelars». Men under fullt navn står han på medlemslista, registrert så sent som 17 januar 2011.

gjestelars «the journalist»

Lars kommer fra Kvål i Sør-Trøndelag. Dette er stedet som hver lørdag gjennom hele høsten serverer oss en vannvittig elghufsbakke opp til selveste Vassfjellet. Selv om Lars jobber, er han ikke gamle karen. For ikke mindre enn 4 dager siden fylte han 25 år. Sivil status er samboer med Silje, og Lars har nettop kjøpt seg en ny Saab med salomon skiboks på taket. Av den grunn selger han den gamle boksen billig på finn.no. Som annonsert gjeldsslave, ettersom han er såpass etablert og kjøpt leilighet, trenger han sikkert disse pengene.

Gjestelars ble raskt et meget offensivt og aktivt medlem av langrennsgruppa og støttet opp om de hardeste øktene, blant annet de beryktede Ila-Skistuaintervallene på rulleski, senere ble han også med på samling i Bruks hvor han for alvor ble kjent med med mange av de mest aktive medlemene i gruppa. Etter et lite avbrekk med sykdom før jul, ofret han seg likevel som tidtaker til det etterhvert så beryktede Skiraffenrennet som denne sesongen utviklet seg til en hel serie av løp. Som en følge av dette har gjestelars blitt en uerstattelig del av miljøet vårt, og har i vinter fått innvilget medlemsskap til tross for sin manglende studentstatus. Det har kommet inn forslag her på forumet at han nå kan skifte navn til «medlemslars», men for oss i webred vil han alltid være gjestelars.

Det er med stor stolthet vi nå kan presentere et nytt medlem i webredaksjonen: Lars Esten Heggvik («gjestelars», «brytelars» eller «kaffelars») tiltrår som journalist med umiddelbar virkning.

8 tanker om “Hvem er gjestelars?

1. sjokkert:) og litt forundret hvordan du har funnet fram til et bilde som kun eksiterer på facebook og dama sin PC?!

2. Veldig bra sak. Jeg har i længere tid lurt på hvem denne populere og frittalene gestelars egenligt er. Indtrykket her fra Maniitsoq er bare positivt. Gratulere med medlemsskabet.

3. Bra noen satte pris på denne saken martin_m! Jeg har fått spørsmålet mange ganger, men vi var kanskje litt sent ute.