Nordmarka Rundt 2011. 2×8,4km

Bjørn, vår nye økonomisjef

Nordmarka rundt 2011 ble en relativt bløt affære, men NTNUI-gjengen koste seg og alle var enige om at det artig å gå skirenn! Berit Gjelten var den som koste seg mest, hun gikk veldig fort vant hele rennet, klassen sin, bergprisen og spurtprisen på tiden 1:02:56. Dette var også raskere enn mange av gutta våre.

Beste herre var vår venn John «Bjørnen» Bjørgård som bare dunka fra i front med CT3-trinser. Beste NTNUIer ble Hallbergmartin på tiden 57:07 og vant klassen forran Raknesbrekkja som gikk på 58:20. Unge lovende Hannestad satset på rubb fordi de ikke er vant til klister på østlandet. Det de heller ikke har på østlandet er trinser som er brukbar på sørpe, men Hannestad gikk bra til tross for at han gikk med to spett som staver og som vanlig et tryn. Tiden ble ca 59 min.

Dagens stjerneskudd var Øyvind Waage Hanssen-Bauer som nesten hamla opp med Anders Gullhav.

Dagens tryn var det som vanlig Bjørn Bergholt som stod for, Bjørn var den eneste som stilte med blodig nese på premieutdelinga.

Resultater

21 tanker om “Nordmarka Rundt 2011. 2×8,4km

1. som nest nærmeste vitne til fallet må jeg bare si at om du hadde KAPRET noen plasser på den manøvern der hadde jeg meldt deg på NM i hopp til helga!

2. Mange som viser bra form for tiden, nå er det bare å glede seg til NM. Det blir spennende på hyttekarusellen i kveld hvem som får gå på førstelaget sammen med Ole Ivar og Hallberg.

3. Sitter du i UK, Einar? Eller tar du en råsjans på at Ole I og Hallberg er klare til 1.laget allerede? Jeg vet at Brikselli sitter i UK, og han har store planer om å sette i hop det laget han skal gå på så sterkt som mulig. Jeg tipper Hallberg blir degradert til Brikselli-laget for å styrke dette :laughing:

4. Det stemmer! Sindre og Hallberg skal gå på 10. laget, sammen med meg. Til å gå på 1. laget med Ole Ivar har jeg leid inn et par Ghanesere, som hadde lyst til å prøve langrenn.

5. Tja, hvis jeg kvalifiserer meg til 2.laget (evt 10.laget) i løpet av dagen så er det ikke meg i mot å gå med Tomas og HallbergMartin. Vi får se hva Fiskum og Håpnes får til i kveld! Og kanskje denne Horalek også kan skøyte?

6. Denne Ristmad kan komme til å være jokeren som ødelegger Tomas\' plan. Tomas har jo for øvrig imponert mer i skøyting enn i klassisk i år, blir det skøyteetappe på Tomas?

7. Ja Tomas må gå skøyting. Når det gjelder lagene er det jo egentlig mulig å ta ut disse i kveld, og evt. justere litt på førsteetappene etter torsdag.

8. Flat løype med 90 prosent staking (ifølge Anders Myrland på united Bakeries nettside)gjør vel sitt til at døra ligger vidåpen for flateløperne Brekke og Rimstad på førstelaget sammen med Tomas Brikselli på sisteetappen i vill dobbeldans.

9. Jeg satser på skøyteski på torsdag. Da slipper jeg å stresse med å finne riktig festesmøring, og får maksimalt utbytte av testene på Thorax Trainer\'n!

10. Gullhav: Du ønsker å stake mest mulig i NM for å gjøre det best mulig på Thorax. Det er interessant, kanskje jeg skal gjøre det samme for å prestere enda bedre på bråsterk? Staking er vel ikke noe annet at skøyting uten skræving, så hvis jeg går skøyteetappe i NM kan det fort ende opp med noe slikt.