OPPDATERT: Berit og Martin klubbmestere i sprint!

Seierspallen for damer

Trønderværet viste seg fra sin beste side under årets klubbmesterskap i sprint. Den opprinnelige løypen på Moholt måtte vrakes grunnet for mye vann og ble derfor flyttet til reservearenaen i Granåsen.

Mye sørpe i løypa og snø i luften satte ingen demper på deltagere eller arrangører. Brannvesenet i Trondheim var leid inn for å fjerne det meste av vann i løypa.

Løypa ble gjennomgått to ganger før start for att alle skulle vite hvor man skulle gå, grunnet en meget krevende inngang til stadioen. Løypen var rimelig grei med unntak av den ene krevende svingen rundt den provisorikse innsjøen moder jord sørget for. Men vi unngikk heldigvis fall og ingen poeng ble avgjort i dette partiet.

Prologen ble unnagjort, favoritten i herreklassen Martin Møller knuste til med beste prologtid, mens i dameklassen var det underdoggen Chloe som stakk av med bestetid. Mens Even, Anders og Katarina gikk taktisk og sattset på at alle gikk videre. Flaks for dem gjorde alle det. Anders hadde tydelig møtt opp for å spare krefer ved gå taktisk både i semifinalen for å slippe å gå finale og i b-finalen for å ungå å bli sliten.

Alle jentene kom seg klart videre fra semifinale til finale uten dramatikk.
I herreklassen var det hele fire stykker som ikke gikk videre til finaleheatene. Eirik Martinsen, Asgeir Pedersen, Vegard Haugseggen og Lars Fjærvold trakk for korte strå og måtte heller se på de herlige finalene.

I damefinalen var det greit for arrangørene og skille de ulike plasseringene fra hverandre da jentene kom inn med ca tre sekunders mellomromm. Berit først, så fulgte Solveig og Mathilde på hennholdsvis andre og tredje. Chloe og Katarina gjorde opp om de to siste plassene. Men Katarina hadde ikke noe og stille opp med mot den franske raketten og fjerdeplassen tas med tilbake til Frankriket. Tyskland ble nummer fem.

I B-finalen ble det spurtoppgjør mellom Hallberg og Østhagen om 6.plassen. Under ser dere spurtoppgjøret. Man kan også se hvor mye den nye dressen utgjør. Martin tokk 6 plassen i ny dress mens Aleks måtte nøye seg med en fin7.plass.

På plassene bak fulgte Even, Gjermund og Anders. Even skyllte etter finalen på at han hadde spist for mange pølser og at magen var blitt for stor. Han takket derfor nei til Bamsemums etter premieutdelingen da vinner av dameklassen Berit prøvde og være hyggelig å dele premien.
Anders takket derimot ja og fikk opptil flere. Undertegnede fikk også en. Det var bra.

I A-finalen var det duket for utklassing fall og spurtoppgjør. Alt en spektakulær finale skal ha.
Fighting faces før start i finalen

Insane Usain               Sjenerte Ole M         Player Moxnes

Watch out Møller       Crayzy face Overn

Martin tokk en tidlig ledelse og holdt den helt inn til mål. Det var egentlig aldrig spennende om hvem som skulle vinne. Martin var så overlegen at han kunne gått uten trinse. I kampen var det derimot mye tettere. Bjarte hadde overtaket inn på stadion, men klarte på klønete vis og takle seg selv 50 meter fra målstreken i sørpa og ble liggende og irritere seg over sølvmedaljen som røk.
Dermed var det duket for nok en sprurtduell. Overn ser ut til å sammle på andreplasser i sprint og viste seg og nok en gang å være vassere i sprinten en Moxnes som måtte nøye seg med nok en tredjeplass. En plassering unge Moxnes også er bekjent med. Ole Martin måtte ta steget ned fra pallen og endte på fjerde.

Overn kaster seg frem forran Moxnes.

4 tanker om “OPPDATERT: Berit og Martin klubbmestere i sprint!

1. Som den eneste publikummeren på sprinten(pga vond lyske og vonde håndledd), kunne jeg konstantere at nivået var jevnt høyt, teknikken slepen og sprettrumpene satt tett i de nye freshe NTNUI-draktene.