Ukens arkivdykk: Jåråsprinten 2007

I den andledningen at Jåråsprinten 2010 skal arrangeres nå på søndag, passer det å ta en titt på hvordan det hele gikk for seg i 2007 da vi hadde vinneren i herreklassen. Det beste med rennet var at vi i NTNUI fikk spise opp alle kakerestene etter at premieutdelingen var ferdig.

Jåråsprinten 2007 skulle vise seg å bli litt av en gysare! Forholdene lå til rette for et knallhardt skirenn og publikum skulle få oppleve litt av jubeldag for NTNUI!

For vår alles kjære Ove Haugereid gikk inn til sin første lokale seier for sesongen i ren utklassingsstil! Og det i favorittdistansen 11 km klassisk!

Arkivbilde fra Oves forrige lokale seier i Nordbakkrennet 2006.

De resterende skiraffene Ole Ivar og Einar gjorde dagen fullkommen. 4.plass til Ole Ivar, og fantastisk sekundering av Einar er helt etter skjema!

Resultatliste menn senior. Våre menn merket med rødt!

1. Ove Antvord Haugereid 34.16

2. Runar Flønes 34.24

3. Erik Engan 34.49

4. Ole Ivar S. Eide 35.06

5 Sindre Sandbakk 35.36

6.Frode Sunadal 36.41

7. Kim Are Hansen 36.47

8. Asgeir Kvam 36.54

9. Kristian Solbjørg 36.56

10. Håkon Markussen 37.25

11.Hans Boye Skogstad 37.28

12. Ørjan Bohinen 37.45

13. Knut Ole Solligård 38.05

14. Torbjørn Svanstrøm 38.16

15 Espen Stordal 38.55

16 Jan Peder Hegdal 41.27

Ørjan Bohinen tar av fra store- p med gull i blikket! Sånn skulle det ikke gå….

Skiforholdene var vakre og norske. Dette må sies å være bedre enn karsk.

Ove og Torbjørn puster lettet i bakken etter to sterke løp. En lokal skihelt fra Svorkmo gir gode råd til Ove før banketten.

Torbjørn briefer over hvor myk han er i lysken for fotografen. Han er full av klovnestreker.

Kristian Solbjørg er kjempefornøyd med dagens løp, med god grunn. En 9.plass, 8 år etter hans forrige store konkurranse er et av tidenes come- back.

Ole Ivar er knakendes godt fornøyd med å ha knallet til med en 4.plass i Jåråsprinten. Den grønne kule drakta bør komme fort som bærre juling.

Sindre og Espen slapper av etter endt løp. Sindre psyker ut Eirik Engan før neste renn på godt gammelt same-vis.

Helt uberørt flørter Sindre med fotografen. 5. plass i klassisk er imponerende av skøytespesialist Sindre «piller» Sandbakk.

Seierherre Ove og Kristian kan konstantere at NTNUI ikke blir til å spøke med utover sesongen.

Kakefesten etter løpet tok helt av da arrangøren kom med alt som ble til overs av pølser, kaker, kaffe og premier. Sjeldent har vel krydderkaka smakt så godt Ove.

Gutta var flinke til å fylle opp lagrene med masse krydderkake og muffins. Ingenting smaker bedre enn gratis mat!

Men hvor var denne karen blitt av? Skiraffens tøffe stamgjest måtte kaste inn håndkleet da han brått og brutalt mistet formen til helga. Han er ventet å komme knallhardt tilbake på tirsdag! Ryktene skal ha det til at det kan være trangen til å vise seg i bar overkropp som har gjort at det har kommet litt rusk i maskineriet.

Denne kule karen derimot stilte som smøreekspert, sekunderingspost, fotograf, stavservice og humørspreder.

Det ryktes også at Ove vant i dag pågrunn av aktiv bruk av magemuskler, bare ta en titt på dette bildet: