Et naturlig knutepunkt mellom studenter, bedrifter og institutt innen bergfag

Vi knytter kontakt og skaper verdi for bransjen

Bergringen søker ny studentrepresentant

20.12.2012

Bergingen trenger en ny studentrepresentant etter jul. Kanskje det er deg?

Medlemmer i bergringen er bedrifter og organisasjoner som trenger geofaglig kompetanse fra NTNU. Bergringen jobber derfor med å sikre rekruttering til Institutt for Geologi og Bergteknikk (IGB), og dermed til våre bedrifter innen gruvedrift, ingeniørgeologi, miljøgeologi og hydrogeologi. Vi jobber også for å knytte kontakt mellom studenter og våre medlemmer gjennom arrangement som for eksempel Bergdagen.

Bergringen ønsker også å berike studietiden til studentene ved IGB. Vi støtter derfor deltakelse på ulike konferanser, ekskursjoner og gir ut PC-støtte.

Styret i Bergringen består av to representanter fra IGB, to representanter fra medlemsbedriftene, to studenter og observatører.

Som studentrepresentant vil du få god kontakt med bransjen. Det er en unik mulighet til å bygge nettverk! Studentenes arbeidsoppgaver vil være å drifte hjemmesiden (www.bergringen.no), arrangere informasjonsdag for 1. klasse, delta på bergdagen og møter/arrangementer, sitte som medlem i styringsgruppen til Trainee Norsk Bergindustri +++. Det er viktig at du har evne til å ta initiativ og se nye tiltak som Bergringen kan jobbe med. Stillingen er lønnet.

Har du lyst til å engasjere deg innenfor studiet ditt, anbefaler vi deg å søke som studentrepresentant i Bergringen. Vi ønsker primært at du går i 3. eller 4. klasse Tekniske Geofag, dette for å at begge studieretninger skal representeres, men oppfordrer andre også til å søke.

Søknadsfristen er 20. januar 2013!

Søknad sendes til: webmaster@bergringen.no

I søknaden kan du gjerne skrive om hvorfor du vil bli vår nye studentrepresentant og fortelle om deg selv.

Ta gjerne kontakt med nåværende studentrepresentanter, Hans Jørgen og Silje Marie, hvis du lurer på noe:

Hans Jørgen: hans.j.k@gmail.com

Silje Marie: siljevasstein@gmail.com

© 2017 Bergringen    Alt innhold er kopibeskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett    webmaster@bergringen.no    Nettsider av Designbyrået Sjursendesign