Et naturlig knutepunkt mellom studenter, bedrifter og institutt innen bergfag

Vi knytter kontakt og skaper verdi for bransjen

Nysgjerrige 1. klassinger på Informasjonsmøte

11.10.2012

Den 27. september arrangerte Bergingen sitt årlige Informasjonsmøte for 1. klasseTtekniske Geofag og Geologi Realfag. Formålet med møtet var å informere om hvilke muligheter som finnes i bergindustrien og hvilken karriere de fremtidige bergingeniørene kan se for seg ved endt studie.

Fire representanter fra industrien deltok for å fortelle om sine erfaringer. Representantene var Helge Rushfeldt fra Promin, Torgeir Sandøy fra Norconsult og traineer for Norsk Bergindustri Ida Røisi og Åsa Barstad.

Alle er uteksaminert fra Institutt for Geologi – og Bergteknikk og kunne fortelle om spennende prosjekter og utfordringer som ventet dem etter 5 år på Gløshaugen. 1. klassingene var godt fornøgde med foredragene og stilte mange gode spørsmål. Det er tydelig at bergbransjen er ukjent for mange og Bergringen tror slike møter vil bidra til økt rekruttering. Studentene ville gjerne at flere slike møter ble holdt, noe Bergringen vil følge opp. Etter presentasjonene ble det servert mat og drikke der studentene fikk anledning til å snakke mer med de fra industrien. Dette ga mersmak!

© 2017 Bergringen    Alt innhold er kopibeskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett    webmaster@bergringen.no    Nettsider av Designbyrået Sjursendesign