Et naturlig knutepunkt mellom studenter, bedrifter og institutt innen bergfag

Vi knytter kontakt og skaper verdi for bransjen

Høstmøtet 2011

28.10.2011

Høstmøtet ble i år arrangert i Trondheim ved Britannia Hotell,13.–14. oktober. Årets hovedtema var, “Bergindustrien-En internasjonal bransje i Norge.”

Det ble gitt flere presentasjoner fra forskjellige mineralbedrifter om blant annet eierskap. Strategi for mineralnæringen, som skal ferdigstilles i våren 2012, ble framstilt og diskutert. Vi fikk presentert revolusjonerende foredrag om hvordan nano-teknologi kan påvirke bergindustrien og hvordan underjordsbryting kan bli mer modernisert. Med en smakfull festmiddag, hvor bergmannsdrakt var en gjenganger og bergsangene ble sunget for full hals, var høstmøtet alt i alt en stor suksess.

I år var vi 22 studenter som deltok på Høstmøtet, hvor de fleste gikk 4. eller 5. årskurs ved geologi eller tekniske geofag ved NTNU. Arrangementet var for oss både lærerikt og interessant. Det er ikke alltid vi er så heldige å få komme i direkte kontakt med representanter fra bergindustrien. Vi vil derfor takke Norsk Bergforening og Bergringen for invitasjon og deltakerstøtte.

Før Høstmøtets offisielle åpning, hadde Bergringen sin Generalforsamling. Det ble valgt to nye styremedlemmer. Marte Kristoffersen fra industrien og Krishna Panthi fra IGB.

Les mer om Høstmøtet på Norsk Bergforening sin hjemmeside.

Fornøyde studenter på Høstmøtet 2011. Foto: Bergringen
© 2017 Bergringen    Alt innhold er kopibeskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett    webmaster@bergringen.no    Nettsider av Designbyrået Sjursendesign