NM sprint og NC-helg

Sesongen har kommet godt igang, og klubbens 34 sprintere var for to uker siden på Jessheim og løp farlig fort. Fredag gikk NM sprint for juniorene av stabelen, mens seniorene løp NC sprint og WRE, da NM sprint for dem finner sted i Skien i juni under NM-veka. Lørdag løp alle NM-knockoutsprint, og helgen ble avsluttet med NM sprintstafett på søndag.

Fredag NM/NC sprint:

D/H19-20 startet før seniorene, og Anselm Reichenbach slo til med sølvmedalje, kun fire sekunder bak gullet. Topp 10 ble også Nils Tveite, Åsne Haavengen og Kristine Kravdal, på henholdsvis 6., 8. og 9. plass.

I seniorklassen nådde ingen opp til pallplass, men flere var farlig nærme. Damene var nærmest med Ane Dyrkorn, Emma Arnesen og Ingrid Lundanes på 4., 5., og 6. plass. Guttene fulgte nesten opp med Eirik LB, Jørgen Baklid og Oskar Størmer på 7., 8. og 9. plass.

Lørdag NM knockoutsprint:

Etter den teknisk enkle prologen gikk hele 17 NTNUIere videre til semifinale. Det var flere tøffe spurtoppgjør ila dagen, men et av de råeste var helt klart i det ene heatet i H19-20 med Anselm, Nils og Nydalens Kornelius Kriszat-Løvfald. Det gikk i NTNUIs favør, og vi fikk to finaleplasser. Finalen bar på en ny spurt, hvor freidig Mikkel Holt trakk det lengste strået, mens Anselm fikk en ny medalje på tredjeplass, og Nils gikk inn til en sterk fjerdeplass. I D19-20 ble det ingen finaleplasser, men Åsne var nærmest på en fjerdeplass i sitt semifinaleheat. I damenes seniorklasse var det også høyt i topplokket flere spurtoppgjør. Ane gikk lekende lett videre til finalen, og her var det et tett spurtoppgjør hvor Ane på målstreken måtte se seg slått av Bækkelagets Tilda Johanson, men var veldig fornøyd med sølv. I herreklassen dominerte NTNUI deltagelsen i semifinaleheatene, men etter harde oppgjør (og fall) gikk kun Eirik videre til finalen. Der gikk han nesten til topps med et sølv bak Bækkelagets Ralph Street.

Søndag sprintstafett:

På sprintstafetten stilte klubben med sju sterke lag, og på førstelaget løp Ingrid, Jørgen, Eirik og Ane. Stafetten var veldig spennende hele veien, og etter en trilleravslutning løp Ane førstelaget inn til GULL!!!!!!!! Andrelaget løp inn til en sterk fjerdeplass, og fjerdelaget inn 9. plass. Alle de godkjente lagene løp inn til premieplass og topp 22, noe vi er veldig fornøyde med. Løperne våre har vært flinke og raske denne helga.

Emma Arnesen

Bloggsjef