Midt-Norsk Mesterskap 2021

En liten (men fin) gjeng representerte NTNUI i helgen på Midt-Norsk Mesterskap som ble arrangert på Kvikne. Hvert år kårer mesterskapet hvilke trøndere som er best til å navigere seg i terrenget, og i år disket Kvikne IL opp med et spennende fjellterreng for både sprint, lang og en mellom i MNM-terreng (stafetten utgikk i år så ingen medaljer på denne distansen).

Fredag var det duket for o-sportens formel 1-øvelse (?): skogssprint. Der ble det servert lekne løyper på rundt 2 kilometer med høy fart mellom fjellbjørk og einebusker. I hos guttene tok undertegnede med seg bronse, skammelig slått av to Frolinger. Hos damene ble det derimot femdobbel seier til NTNUI der Emma, Ida og Ingrid G tok henholdsvis gull, sølv og bronse.

Damenes skogssprintløype på MNM

På lørdag var det langdistanse på programmet og tid for å strekke ordentlig på bena. Været var så som så, og på snaufjellet kunne hver og én få en liten forsmak på det trønderske høstværet. I seniorklassene var det de samme som tok med seg medaljene, men nå var det Ida som var raskest i dameklassen. Clemens fikk det til å stemme teknisk bedre enn gårsdagen og tok sølvmedaljen i H19-20.

Da vi ankom arena søndag morgen hadde teltet på godt norsk gått ad undas, men stemningen var ikke dårlig av den grunn og vi fikk satt det opp i regnværet.

“Går det ikke ingeniører på NTNU lenger?”

Tidligere NTHIer /Teltobserver

Det ble også påpekt av den tidligere NTHIeren at alt var mye bedre før. Undertegnede som allerede egentlig burde vært ferdig med sin bygg-utdannelse kan bare skylde på at han ikke har hatt noe fag om mekanikken til telt på universitetet.

Telttrøbbel søndag morgen, men vi fant til slutt ut at vi hadde teltet opp ned.
God s på campingen. Her med Laffen i rollen som syvende far i campinghytta.
Stemningsrapport fra trøtte NTNUIere i regnet søndag morgen da vi fikk teltet riktig vei.

Clemens aka. “Moppen” delte ut gratis hårtørk i mål.
Lavran fyller på etter langen med med den nye klassikeren(?) salsa og sprøstekt løk på brødskiven.
Synne i godt driv på oppløpet.
Medaljesankerne i klassisk Borg-pose. Ida er svensk og har ikke helt skjønt at det er passgang som gjelder. Undertegnede beklager ellers for svak NTNUI-repping på arena, men lover at jeg løp med NTNUI-tøy.

Olai Stensland Lillevold

Trener, livscoach, PT og motivasjonsforedragsholder