Velkommen til nytt studieår med o-gruppa!

O-gruppa er en av de største og mest aktive i NTNUI. Vi har mer enn 140 medlemmer, men har alltid plass til flere!

Vi har fellestreninger nesten hver dag. De fleste er løping med eller uten kart, i tillegg til to ukentlige styrketreninger der stabilitet står i fokus.

Våre treninger er åpne for alle NTNUI-medlemmer. Medlemskap kan kjøpes på Sit-treningssenter eller på nett. Se https://ntnui.no/blimedlem/. Du må også registrere medlemskapet ditt i dette dokumentet.

Den beste måten å få informasjon om det som foregår i o-gruppa er ved å følge med på Slack og e-postlistene våre. (Slack er en app til mobil og pc der kommunikasjonen er oppdelt i forskjellige kanaler slik som #bull, #lunsjdate og #treningssnakk, som man melder seg inn etter eget behov ved å trykke på “+”-knappen.) Her kommer både stort og smått. Det viktigste er ukas treningsplan, som trenerne sender ut hver søndag kveld. Andre ting det kan være kjekt å få med seg er avtaler om kjøring til løp eller hvor helgas bankett er.

Uansett om du er nybegynner eller en erfaren o-løper, er det lurt å møte opp på vår Bli-kjent-kveld på Studenterhytta 2.september. Dette er en gyllen anledning til å bli bedre kjent med o-gruppas øvrige medlemmer. Der blir det først en orienteringsøkt, hvor nybegynnere vil få god hjelp og veiledning av mer erfarne løpere. Deretter blir det informasjon om o-gruppa og kveldsmat inne på Studenterhytta. Kvelden en sponset av vår hovedsponsor Sweco. Mer informasjon om arrangementet og påmelding kommer etter hvert på denne siden. På grunn av korona kan det også bli endringer på dette arrangementet, men vi planlegger for å kunne gjennomføre!

Treningene starter opp mandag 10. august. På grunn av koronasituasjon blir det litt annerledes i år. Vi følger råd fra FHI om at vi maks skal være 20stk per treningsgruppe. For å overholde dette og ha kontroll på hvem som er på trening vil det bli lagt ut påmelding på hjemmesida for alle treninger med fellesoppmøte. Det er viktig at alle som skal delta på en trening melder seg på her. For at flest mulig skal kunne delta vil det f.o.m uke 34 bli satt opp to oppmøtetidspunkt for intervaller og o-teknikk. Det vil også settes opp to oppmøtesteder for mandagstreninga, ett for de som vil løpe langt (uten styrke) og ett for de som skal ha oppvarming til styrke.

Normalt pleier vi å ha et oppsett for treningsuka i sesong, og et litt annet oppsett for treningsuka utenfor sesong. Utenfor sesong har vi generelt lenger intervaller, litt mindre o-tek og baneøkt på fredager.

For erfarne orienteringsløpere vil NM-ultra og NC mellom helga 14-16. august være knallstart på o-karrieren i NTNUI.

Det vil bli arrangert overnatting til NM sprint i Haugesund 25-27.september og NC/NM jr stafett i Bergen. Påmelding ligger ute.

Utover høsten arrangerer vi flere løp. Tour de Trondheim er helga 4.-6. september og Hu og hei er fredag-lørdag 2.-3. oktober.

Treningene

Treningsuka kan variere noe avhengig av ulike arrangement som dukker opp og tilpasninger. Her er en oversikt over en vanlig treningsuke i sesong:

Mandag: Felles løp fra TPM kl.18:00 før zoomstyrke kl.18:45. Det vil også være mulig å kun løpe en lenger tur, f.eks til Lia eller Ladestien, med oppmøte på Grounden.

Tirsdag: Skogsintervaller på sti. Vi vil variere mellom rundene: Vogel (https://www.strava.com/segments/7336646), Fuglemyra (https://www.strava.com/segments/7937007)  og Tømmerholt. Det vil settes opp to tidspunkt, kl.08:00 og kl.18:00. Det er viktig at du melder deg på riktig tidspunkt i påmeldinga.

Onsdag morgen: Styrke på Zoom 08:15. Zoom-link legges ut på mail og slack. Anbefales å varme opp med litt løping først.

Onsdag ettermiddag: Rolig o-teknikk uten poster, kan være en momentløype. Det vil bli settes opp to tidspunkt, kl.17:00 og kl.18:00.

Torsdag: Intervaller på hardt underlag. Optimalt ville vi variert mellom å ha intervaller på festningen og Øya. På grunn av korona kan det hende vi ikke kan ha intervaller på Øya, dette vil det komme nærmere beskjed om. I sesong vil vi variere mellom kortere intervaller på ca.1-4min.

Helg: Langtur kl.10:00 enten lørdag eller søndag (dette kna variere). En hardøkt o-teknikk med poster. Fram til NM vil vi prøve å legge disse i NM-relevant terreng. Eventuelt O-løp i helgene.

For påmelding på hjemmesida anbefaler vi alle å lage en bruker på hjemmesida. Da har du mulighet til å endre/slette påmeldinger du lager.

Det vil settes opp en kjørekabal for o-tek økter som er i kjøreavstand. Der kan du skrive deg opp, enten som sjåfør eller passasjer. Pga korona vil vi kun sette opp 4 stk i hver bil, slik at midtsetet alltid er ledig. Vi oppfordrer også til å helst kjøre med de du bor med, eller folk du også ellers omgås. Følg med på treningsplanen på hjemmesiden eller på mail for oppdatert informasjon og oppmøtested. Vi arrangerer felles kjøring til våre treninger, der sjåføren får betalt 40 kr fra hver passasjer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *