#4 – påskesamling

Søndag 14.april tok 40 NTNUI-løpere turen sørover til Skåne for årets påskesamling, og etter tre fantastiske dager kan tio bare komme!

Gjengen hadde byttet ut randoné-ski, kvikklunsj, appelsin og påskefjellet med sol og sommer i Skånes bare skoger. Turen gikk til FK Göingarnas klubbstuge, rett i nærheten av årets tio-arena. Vi var klare for mange tio-relevante økter. 18 heldige utøvere klarte å kapre køyeseng i sovesalen. For resten gjaldt sovepose og liggeunderlag, som seg hør og bør på en god gammeldags O-samling.

Mandag, første dagen med trening, bød på to rolige økter for de fleste ettersom helgen ble tilbragt på o-løp i Østfold, som både var norgescup og uttaksløp. Som alltid hevdet NTNUI seg høyt oppe i toppen her. Foruten om øktene var innspillingen av tioradioen en stor del av årets samling. For mange av utøverne gikk fritiden enten til å spille inn tioradioen eller til å høre på innspillingen. Jeg kan garantere at her har alle masse moro å glede seg til på bussturen!

Dag 2 bød på trening på nabokartet til tio. Vi har tatt med oss erfaringer som skal gjøre oss enda sterkere inn mot tio. Vi har erfart at bunden generelt er ganske steinete. Det er til tider en del kvist og kvast, så her gjelder det å bare kjempe seg gjennom. Til andre tider kan det være svært åpent og relativt lettløpt. Veivalg på sti er ofte ikke en dum idé. Hvis du trenger råd til årets terreng er det bare å ta kontakt med nysigneringen Gaute Friestad som fortsatt ikke har bommet i tio-relevant terreng (bloggen melder bullshit ref. siste post, #nattRenn, Tågaröd Ö, 18.11.2018, blog. anm.). NTNUI er kjent for sin generøsitet og vennskapelighet. På grunn av dette hadde vi også med oss flere utøvere fra andre klubber med på samlingen. Både for å få enda bedre treninger og for å vise hva NTNUI har å by på. Forhåpentligvis vil vi se flere overganger allerede til neste sesong.

Samlingsmesterskap, og siste uttaksløp før tio ble avholdt på onsdag. Det var fellesstart for både damer og menn, henholdsvis dag og natt. Mesterskap bød på riktig tiostemning, og vi er nå enda litt mer gira på tio! Seieren forsvant dessverre ut av klubben, både i dame- og herreklassen. Tilda Johansson tok seieren hos damene, mens Kasper Fosser tok seieren hos herrene.

Også klubbstugan bød på fartsfylt orientering

Ryktene om at NTNUI har svært sterke lag på tio i år har nok kommet ut til flere klubber. Da er det kanskje ikke så rart at noen er ute etter å sabotere NTNUIs beste løpere. Natt til onsdag brøt omgangssyke ut på samlingen. Hele sovesalen ble evakuert og de syke ble sendt på isolat i garderobene. Med representanter fra både IFK Göteborg, Halden Sk, OK Ravinen og OK Orion til stede kan spekulasjonene bare begynne. Flere har blitt syke i ettertid, men nå virker det som alle har kommet seg, ingenting skal stoppe NTNUI! Lettere enn noen gang skal vi fly gjennom løypene under 10mila! #4 #vinnetioatru #writtenbyTilla

Tarjei Holo

Eneste som har vært regjerende mester på Bakrusspretten to år på rad