Nytt semester med o-gruppa / A new term with the orienteering group

Her kommer litt informasjon for nye medlemmer.
Here are answers to frequent questions that new members have.

English below

Medlemsskap
O-gruppa er en av de største og mest aktive i NTNUI. Vi har mer enn 230 medlemmer, men alltid plass til flere! Våre treninger er åpne for alle NTNUI-medlemmer. Medlemsskap kan kjøpes på Sit-treningssenter eller på nett, se https://ntnui.no/bli-medlem/. Deretter må du registrere deg i dette skjemaet .

Informasjon
Den beste måten å få informasjon om det som foregår i o-gruppa er ved å følge med på e-postlistene våre, der kommer stort og smått. Det viktigste er ukas treningsplan, som trenerne sender ut hver søndag kveld. Andre ting det kan være kjekt å få med seg er avtaler om kjøring til løp eller hvor helgas bankett er.

Betaling
Alle våre ordinære treninger er gratis. Dersom det er nødvendig å kjøre til trening, så betaler alle 40 kr til sin sjåfør. Treningssamlinger eller andre arrangementer med påmelding er bindende etter at påmeldingsfristen har gått ut.

Høydepunkter denne våren
Sportslige høydepunkter denne vinteren som det fortsatt er mulig å melde seg på er NM ski-o stafett i Trondheim 16. og 17. februar eller Studentlekene 22.-24. februar der det er mulig å delta på enten innendørsorientering på Dragvoll, eller trippelen (innendørsorientering, 2000 m roing og 3/5-mila på ski). Begge disse påmeldingene er fortsatt åpne.

Det største høydepunktet i o-gruppa er den store stafetten Tiomila i Sverige 27.-28. april. Mange i o-gruppa har dette som sitt store mål, og trener mot det gjennom vinteren. Vi gjør det til den ordentlig tur og noe man virkelig vil få med seg.

Nybegynnerkurs
Nybegynnerkurs kommer senere på våren. Mer informasjon om det kommer når det nærmer seg her og på e-postlista.

English:

Membership
The orienteering group is one of the biggest and most active in NTNUI. We are more than 230 members, but have always room for more! Our trainings are open for all members of NTNUI. The membership can be bought at a Sit-gym, or online,  https://ntnui.no/bli-medlem/ . In addition, you have to get registered in this form.

Information
Most of the information in the orienteering group is sent out by email. You can join the mailinglists here . On the list called Ogruppa, an overview of the trainings is sent out every sunday, with a summary in english.

Payment
All our ordinary trainings are free, however on trainings it is necessary to drive to, everyone has to pay the driver 40 NOK. On training camps, or other arrangements with a registration, the registration is binding after the deadline.

Highlights this spring
The registration for ski-orienteering in Trondheim 16th and 17th of February and Studentlekene 22nd to 24th of February are open, se the registration pages.

Tiomila is 26th to 28th of April. It is a relay in Sweden, who everyone in the orienteering group looks forward to and train towards through the year.

Beginners course
A beginners course will be held later this spring, more information about that will come here and on the mailinglists.