Disse tvillingene satte Heidi Weng på plass

Her er tvillingene etter endt tremil under Studentlekene (Åsne t.v. og Helene t.h.)

Ikke alle langrennsløpere synes det er nok med bare en 3000meter-test. Et av våre tvillingpar måtte ta en litt større utfordring i går.

Åsne og Helene Salte Håland stod nemlig på startstreken under Wings for Life World Run i Stavanger i går. Og ikke nok med at de ble nummer 8 og 9 blant alle de 677 damene på streken, – de løp hele 33,37 og 33,24 km før de ble innhenta av følgebilen. Noe som også resulterte i klasseseier til Åsne.

Som en liten ekstra rosin i pølsa, så kunne begge to plassere celebriteter som Heidi Weng (28,23km) og Petter Northug bak seg på resultatlista. Håland-søstrene har definitivt lov til å ha beina høyt i dag.

Alle resultatene finner du her