NTNUIere skal forsvare Norges ære i Universiaden i Almaty

Om knappe 15 timer starter årets Vinter-Universiade som denne gang går for seg i Almaty i Kazakhstan og det er med stolthet at NTNUI er representert med hele to løpere i årets langrennsøvelser. Ikke uventet er det Bøcks Toppidrett og Nardo Elite som stiller med hver sin løper i Jonas Riseth og Ole Hulbak. To løpere som ved mange anledninger har vist sine styrker både i Hyttekarusellen og øvrige konkurranser.

Jonas i godt driv under testrennet i Bruks i November

Hulbaken er klar for å gi alt!

Det er allikevel med stor spenning vi venter på å se hvilke resultater gutta kan male frem i bakgården til Borat da Jonas bevisst har gått meget behersket inn til sisteplass i de to siste HKene kun for å samle deltagerpoeng mens Hemsedals ubestridte staukekonge har stilt til start utelukkende i flate, stakevennlige langløp på denne siden av nyttår.

Dessverre er det blitt bekreftet at godeste Hulbak mistet flyet til Russland «med 10 sekunder» grunnet dårlig vær på Værnes, men vi håper og tror at dette ikke vil få særlige følger for konkurransene som kommer!

Langrennskonkurransene som skal gåes er:

• 10km klassisk 30. Januar (live på Eurosport kl. 07.30)
  • 10km Jaktstart fristil 31. Januar (live på Eurosport kl. 08.00)
  • Klassisk Sprint 2. Februar (live på Eurosport kl. 08.00)
  • Stafett 4×7,5 km 6. Februar
  • 30 km Fellesstart klassisk 8. Februar

Distansene kan også streames live og gratis på http://www.livefisu.tv/.

Vi har klokkertro på våre eminente løpere og ønsker dem lykke til med konkurransene i Kazakhstan!

PS! Sist NTNUI Langrenn stilte med løpere til Universiaden var da Martin Hallberg gikk Universiaden i Trentino i 2013. Hvis du er interessert i å vite hvordan det gikk anbefales å sjekke ut de følgende sakene her på sida. Her kan du blant annet lese om HallbergMartins siste måltid før avreise, og diverse resultater også såklart!

Hallberg klar for avreise til Trentino

Strålende løp av Martin i Trentino