Testløp Valdresflya

IMG_0480

Fem ivrige NTNUIere er nå på treningssamling i leiligheten til Torbjørn på Beitostølen. Idag ble det arrangert testløp fra Bygdin til toppen av Valdresflya, ca 9 km og 340 høydemeter. Espen viser fryktinngytende rulleskiform og pigger inn til suveren vinnertid ved kafeen ved toppen. Torbjørn viser dårlig form og må ty til fraspark. Han blir dermed vinner av mosjonsklassen foran Ola. Øyvind ønsket å stille i mosjonsklassen, men på grunn av en akillesskade måtte han stille i eliteklassen.

Plass Navn Sluttid Etter
1 Espen Aleksander Sørlie 30:55 00:00
2 Martin Hallberg 32:56 02:01
3 Torbjørn Vala 34:31 03:36
4 Ola Lillehaug 37:15 06:20
5 Øyvind Waage Hanssen-Bauer 41:30 10:35

Forholdene var svært gode, med strålende sol, høy varme og medvind.

6 tanker om “Testløp Valdresflya

1. Diskvalifisering til mosjonsklassen på meg? Jeg hadde tekniske problemer med staven og måtte derfor ta noen meget få fraspark. Useriøst å diskvalifisere meg til mosjonsklassen av den grunn.

Espen var helt rå i dag, prøvde å følge han i 300 meter, men ble utslitt :/

2. Livet er hardt Torbjørn. Men du fikk jo en seier ut av det.

Men det er en uting at folk skal trene så mye på sommeren. Det er jo ferie!

3. Fraspark i stakerenn er vel like ille som skøyting i klassiskrenn? Det er vel juks på lik linje med doping?

4. Dagens resultater fra NTNUI alumni sitt testrenn fra barmarksamling Beitostølen 2017:

Martin Hallberg – 31:58
    Øyvind W. Hanssen-Bauer – 32:00
    Torbjørn Vala – 36:40

• Skuffende utvikling på eldste blad Vala. Jeg begynner å lure på om å kjøpe leilighet på Tonsenhagen kanskje ikke var en så god investering som man håpte og trodde til tross for tilsynelatende god beliggenhet…

• Bærer tydelige preg at den negative utviklingen fra Team Nardo 88 er blitt videreført og fått ny blomstring på Tonsenhagen.
        Får håpe Henriksen kan være med på å redde dette synkende skipet, selv om jeg er redd han har kjøpt katt i sekken..