Jubileumsår for Fiskebeinerrennet

Fiskebeinerrennet arrangeres førstkommende fredag for 1002. gang, altså 4 ganger skrevet i det binære tallsystemet. Webgruppa feirer dette ved å dykke i arkivet å linke til saken fra det første Fiskebeinerrennet i 2010:

Les videre for informasjon om årets renn.

Resultatlista fra dette året forsvant i det «Mengdetrener Fjøra Fjærvold» var på jakt etter drikkevarer i garderoben i de sene nattetimer, men etter husk tror jeg Hallbergmartin var suveren, mens jeg selv hadde et eller annet oppgjør med SigRims. I det andre Fiskebeinerrenn stakk Hallbergmartin av med seieren, mens jeg erindrer at stjerneskuddet Landrø tok seieren hjem i fjor i knickers.

Årets Fiskebeinerrenn vil gå av stabelen i klassisk teknikk noe som seg hør og bør være tilfellet når det er snakk om fiskebein. Starten er nede ved Skjellbreias bredd (ved et furutre) og mål er oppe på Skistumyra. Trenerne har kontroll på starttid og tidtakning, men uten å forskuttere noe regner jeg med de startende bør møte kl 15.00 på Skistumyra for å kjøre samlet ned til start.

Tomas

Dernest kommer vi til å tippe favoritter. Oppskriftsmessig nevner jeg at jeg selv har trent mye fiskebein de siste dagene, seinest i går i Lindboe’n, og med supercomp’en fra GC friskt i minnet…. Nei, tviler på det. En selvskreven favoritt er selvsagt også i år Hallbergmartin (om han rekker start) og Tomas «Brix» Brikselli. Se forøvrig illustrasjonsfoto. Et annet spørsmål er hvordan consulentene ERB og OIE vil gjøre det og om de i det heletatt stiller på start. Jeg tror gutta i trekantblokka på Tiller er overarbeida om dagen. Studenter med slepen fiskebeinsteknikk innbefatter TexRex Vala og Bauer-Hanssen. Martin Moxnes tror jeg derimot man ikke skal regne med. I kvinneklassen stiller Marit Vala som klar favoritt, tett fulgt av motbakkeløper Kristin Antonsen. Hva mener folket om forhåndsfavoritter og andre fiskebeinere?

5 tanker om “Jubileumsår for Fiskebeinerrennet

• Ja, det var den tiden da jeg var ung og uerfaren. Brekkja lurte meg trill rundt på Vintervannsmyra den gangen.

• Mener og huske at jeg gjorde det ok også. Men uansett, Karl Hellmigk vorspiel er konge! Det burde det være oftere. Beklager at jeg måtte dra så tidlig (må på jobb snart :().

1. Flott bilde!
    Fiskebeinerrennet:
    Herreklasse: 1. Martin «Armstrong» Hallberg. 2. Johan «O2snapper» Landrø. 3. Svend Erik «Lettrent» Horg

Damer: 1. Marit «Landis» Vala. 2. Berit «CO2-snapper» Gjelten. 3. Katarina «Karsk» Kahrs.