SL Langdistanse har KM-status

5mils-admiral Anders Gullhav viser fram consulentenes pocaal, en sagnomsust vandrepremie som ifølge ryktene er lagd i gull og sølv og er rester fra en gammel sjørøverskatt.

I dag er det akkurat én uke igjen til årets høydepunkt for mange NTNUIere, nemlig langdistanse 30 og 50km i Studentlekene. Dette rennet har også status som klubbmesterskap, det vil si beste NTNUIer også blir klubbmester. Studentene melder seg på via sl2013.no innen tirsdag kl 23:59, og startkontigent er satt til 100 kroner.

Mange sterke navn er ventet til start, blant annet Ole Ivar, Einar, Johan Landrø og Martin Hallberg. I tillegg tar ridder Ove turen opp til Trondheim. Vinneren får, som tidligere år, et innriss i consulent-pocaalen. I herreklassen har Ole Ivar og Martin et innriss hver, mens i dameklassen har Marit Vala og Katarina Kahrs et innriss hver. Sist gang KM 5-mil ble arrangert i årets trasé, i 2011 ble det laget en liten reklamefilm. Enn så lenge kan dere kose dere med den. Vinnertiden i herreklassen ble den gang 3t36min under et sagnomsust sugende føre. Er det mulig å sette løyperekord i år?

Én tanke om “SL Langdistanse har KM-status