NTNUI tapetserte pallen

Fornøyde gulljenter, Marit «Maria» Vala, Berit Gjelten og Kristin Antonsen.

NTNUI tok hjem samtlige medaljer i seniorklassene under kveldens kretsmesterskap i stafett på Saupstad skistadion og tapetserte dermed pallen. I dameklassen hadde jentene våre skremt vekk all motstand før start, men det hindret ikke Berit Gjelten, Marit «Maria» Vala og Kristin Antonsen fra å gjøre et forrykende renn og seile inn til gull.

I herreklassen var det hele fire lag til start og dermed litt spenning om medaljene. Martin Hallberg rykket fra start for førstelaget og gjorde jobben enkel for Anders Gullhav og ankermann Even Flønes Skare som sikret gullet. O-laget med Vegard Ruttenborg, Olav Johannes Deelstra og Tomas Natvig Årstad holdt hele veien en trygg andreplass. Den virkelige kampen stod om siste medaljeplass mellom NTNUIs andrelag og hjemmefavoritt Heimdal IF. Odd Kristian «Carsten» Hagen for NTNUI gikk sin første skøytetur noensinne og vekslet kun minuttet bak Heimdal. På andre etappe gjorde Ola Lillehaug en forrykende etappe og sendte ut Eirik Marthinsen bare 20 sekunder bak tredjeplassen. Til tross for en middelmådig etappe klarte han å passere Heimdals ankermann med god hjelp fra et fantastisk publikum rundt løypa. Dermed ble det tredobbel seier til NTNUI i herreklassen.

Etter løpet var det medaljesermoni, hvor alle NTNUIere fikk sine velfortjente medaljer. Det var et stolt øyeblikk med masser av følelser for alle løperne. I tillegg fikk alle en godteriskål hver.

Ryktene skal ha det til at Maria sitter på bilder av herrenes medaljesermoni. Tiden vil vise om hun har lyst til å dele de med oss andre eller om hun bare skal henge de opp på veggen hjemme på jenterommet.

Resultater finner du her.

3 tanker om “NTNUI tapetserte pallen

1. Herlig å vinne mitt første kretsmesterskap i Sør-Trøndelag. Det er mitt første kretsmesterskap siden Rustadstafetten 9. februar 2003, den gang jeg var ankermann på lag med Jørgen Braathen og Varun Upadhyay i Høybråten og Stovner. Takk til Martin Hallberg og Even Skare for at dere gjorde drømmen til virkelighet (selv om du, Martin, prøvde å gjøre det litt spennende ved å gå lenger enn nødvendig på førsterunden din)!

2. Gratulerer! Dette må da være en historisk begivenhet!
    Dobbel-trippel i KM-stafett har vel hverken Byåsen eller Strindheim vært i nærheten av.

• Ja, dette må jo bli en dag som blir stående med uthevet skrift i NTNUIs historie. Tipper Strindheim, Byåsen og Byaasen er glad de ikke stilte! 😀