Sportslig

Generell info

Hvis du ønsker å holde deg oppdatert på hva som skjer av aktiviteter i o-gruppa, anbefaler vi at du  melder deg på vår distribusjonsliste for e-post, ogruppa@list.stud.ntnu.no. Her kommer all info om treninger, løp, samlinger osv. Du trenger ikke å løpe for NTNUI for å stå på denne lista. Hvis du vil melde deg inn i o-gruppa må du først kjøpe et medlemskort i NTNUI. Dette kan gjøres på Idrettsbygget Gløshaugen eller Dragvoll Idrettssenter (les mer her). NTNUI Orientering har ingen tilleggskontigent, så alt du trenger å gjøre etterpå er å melde deg inn på vår innmeldingsside, og sende bilde av medlemskort med gyldig oblat til nestleder. Har du spørsmål om sportslige aktiviteter, kan disse sendes til ogruppa-sportslig@list.stud.ntnu.no  

NYBEGYNNEROPPLEGG

I august arrangerer vi "Bli-kjent-kveld" på Studenterhytta. Her kan du være med og få instruksjon av erfarne løpere, og prøve deg på løyper av varierende vanskelighetsgrad. NTNUI Orientering tilbyr nybegynnerløyper ved teknikktreningene på høsten. Informasjon legges ut i påmeldinger og i de ukentlige treningsplanene som legges ut på forsiden.  

UKENTLIGE TRENINGER

 

Dag

Tid

Aktivitet

Mandag 18:30 Mandagstreningen Vår mest populære trening, med lav terskel for deltakelse. Oppmøte er ved Grounden (paviljongen ved Bunnpris på Moholt studentby) kl. 18:30. Herfra løpes det mot Estenstadmarka og Dragvoll, og man skiller lag i forskjellige grupper avhengig av hva man ønsker å gjøre; basisstyrke på Dragvoll fra kl. 19:00 eller langtur til Liaåsen (terreng/sti) eller Vikåsen-Lade (vei).

Tirsdag

18:30

Intervaller Type intervaller annonserer i treningsmailen og ukeplanen:Lerkendal-Estenstadhytta: Bakkeintervall, (4-6 min drag). Start på vestsiden av brua ved Lerkendal. Løypa følger gangvei om Gløshaugen og videre opp forbi Berg studentby. Deretter følges skiløypa fra Berg, forbi Lohove gård og videre mot Bekken. Traséen avsluttes opp veien fra Bekken og opp forbi Tømmerholt.Hyttaintervall: Start ved Lerkendal stadion og følger traseen til Fjellseterløpet (omtrent som Staup). Det varieres mellom 4 og 6 minutts drag.Blussvollbakken: Bakkeintervall i en rundløype hvor man løper ned korte blussvollbakken i pausen. Ca 4 min drag for de raskeste guttene.Fuglmyra: Løpes en rundløype (ca 3-4 min) rundt Fuglmyra. Dette er en teknisk løype på sti ved Fuglmyra. Godt skotøy anbefales.Vogelrunden: Skogsintervall i teknisk rundløype, som regel gode forhold også på vinteren. Det løpes som regel 2 (ca 1 runde for jenter) eller 3 minutts drag (ca 2 runder for gutter).Russerintervall: Skogsintervall, rundløype på sti. Det løpes i grupper på 3, hvor to til enhver tid løper, mens en har pause. Det løpes i følgende system; Dra-Bli dratt-pause-Dra-Bli dratt osv. Hundremeterskogen, Lade: Skogsintervall i Hundremeterskogen og rundt om på Lade. Gutta løper som regel 8 minutts drag, hvorav det siste draget fra Hundremeterskogen og hjemover. Jentene varierer mellom 4-6-8 minutts drag. Snøpulsintervall: Intervall på jordet ved Dragvoll idretssenter. Vi løper bare rundt på jordet. 4 eller 6 minutts drag. Denne treningen brukes som regel bare når det er snø på jordet. Uansett hvilken treningsform: Oppmøte kl 1830 på Grounden, Moholt
Onsdag 08:00 Styrke/løpsteknikk Morgenstyrke på Gløshaugen idrettssenter. Oppmøte på Grounden, Moholt kl 0800. Det trenes basisstyrke etter fastlagt program. O-teknikk/nattRenn Om sommeren arrangerer vi o-tekniske treninger med poster. Påmelding på påmeldingssidene. Om vinteren løpes nattRenn som er nattorientering uten postmarkeringer, og med urettferdig gafling.
Torsdag 18:45 Ballspill Ballspill på Dragvoll Idrettssenter, gymsal 2. etasje. Vi har hallen fra kl. 1900-2030. Felles avløpning fra Grounden, Moholt kl. 18:45.
Fredag 16:00 Baneintervall Baneintervaller i Leangen ishall eller på Øya stadion (avhengig av forhold). Her varierer lengden på dragene mellom 200 og 1500 meter. Avløpning fra Grounden, Moholt kl 1600.
Lørdag 10:00 Langtur Lørdager løper vi langtur. Vanligvis løpes det fra Grounden, Moholt, f.eks. i Estenstadmarka eller Leirfossrunden og Bratsbergrunden om vinteren. Noen ganger reiser vi andre steder og løper, som Bymarka eller Vassfjellet.
Søndag 10:00 Søndagsteknikk Vi reiser til et terreng i området og løper o-teknikk. Arrangører setter ut og henter inn poster. Som regel legges det opp til at økta skal kunne løpes med høy intensitet. Påmelding på påmeldingssidene. Avreise fra Grounden, Moholt.

 

O-TEKNISK TRENING

O-gruppa prøver å legge til rette for et best mulig treningsopplegg for løperne. Skal vi bli gode i orientering, må vi også trene. Ellers arrangerer klubben mange treningssamlinger, mer informasjon om dette på samlingssiden. Vi har en egen printer som står på O-kjelleren, som fritt kan brukes til å skrive ut kart til egen o-teknisk trening. Husk å sende en mail på bull for å invitere andre med.  

FYSIOTERAPAUT

O-gruppa har tidligere hatt avtaler med Torleif Holthe ved Midtbyen Fysikalske (73 60 50 11), og Lubomir Kafonek (411 80 449). Ta kontakt og si du er fra NTNUI Orientering, så er de ofte veldig hjelpsomme med å finne en time til deg snarlig.