Hølondaløpet 2014 (03.08.2014)
Tid: 72:22
Gj.sn. HR: 169
Maksimum HR: 180
Sto over ultralang for å spare litt krutt til student-vm. Werpen har sikkert sin mening om det, og det har han lov til. Dermed passet det bra med det løpet her.
Nydelig å kjøre langt innover skogen, så kjøre innover en grusvei og ende opp på samlingsplass i enden av et jorde. God stemning.

Fellesstart, og det utviktlet seg til en fin duell med Stig (Alvestad).

1: Åpner ganske hardt. Enkel post, men får ikke helt tak på overgangen myr/skog inn i posten og nøler litt.

2: Igjen diffuse myrer synes jeg. Ligger litt høyt, nøler litt tidlig, men tørr løpe langt nok når Stig ikke nøler.

3: Enkelt. Litt rart at det gule er stor skog. Stig løper litt lengre ned, og jeg får en liten luke.

4: Ai. Grei plan. Langs hogstfeltet, og så opp myra til gjerdet, og beinhard retning derfra. Pusher hardt for å prøve å få skikkelig luke. Fint oppover myrene, og får såvidt med meg at jeg passerer stien. Den var veldig liten, så er litt usikker på om det er riktig, men er ikke noe stress, treffer jo gjerdet uansett. Ting skjærer seg litt når gjerdet er tatt bort. Løper et stykke o venter på gjerdet før jeg innser jeg er forbi. Synes jeg har løpt langt oppover og har passert minst en vegetasjonsgrense, så når jeg ser en tydelig en tar syra overhånd i hjernen. Går et minutt før jeg er på rett vei igjen.

5: Bra veivalg tror jeg, løp ikke så stor sving etter myra, men for stor var den uansett. Gjennomfører resten greit og flyter fint på kurvene. Ser Stig inn i posten.

6: Greit. Kontroll med nesa midt på strekket som i bestefall er kreativt tegnet. Stig bommer litt, og jeg sniker meg foran.

7: Synes høyre ser bra ut, men har ikke studert venstre nøye nok. Hadde nok valgt venstre om jeg skulle gjort det igjen. Prøver å kjøre på på stien for å løpe fra Stig, men får bare noen meter.

8: Greit veivalg, men kunne nok dratt venstre. Pusher det jeg klarer opp bakken for å grille Stig litt, men ender bare med å brenne meg selv.

9: Ok. Brukte 2 glass med saft på å spotte stein og post.

10: Burde løpt høyre, selv om venstre burde vært bra. Den lille stien finnes ikke, så måtte ned på myra. Ellers bra. Tjener på å løpe sti etter 2/3 og er først på posten.

11: Ok. Bra retningsløping fra myra og opp.

12: Dårlig utgang. Syra opp bakken. Få rasjonelle tanker igjen på toppen, så drar litt høyre. Ser ingenting til skogsgrenser. Løper bortover mot hogstkollene, men ser ikke så mye til dem heller. Finner etterhvert steinene og da er det greit. Taper 1 minutt til Stig her, og det er kjørt.

13: Litt trist til sinns, og løper på grovretning (fyfy!) mot ryggen. Drar inn en skrent for tidlig, og får løpe gjennom mye fin granskog som straff.

14: Ok. Kunne kanskje lagt meg opp på myra mot slutten.

15: Ok.

16: Ok.

Mål: Bonden har en jobb å gjøre med å rydde en del av jordet sitt der.

Veldig bra økt. Fikk pusha bra løpet gjennom. Teknisk blir det for mange feil, og for mange strekk der jeg løper orientering på feil måte. Har likevel tro på at jeg kan rette opp det her på en ukes tid.
Fysisk føltes det ganske bra. Veldig høy puls hele veien. Selvfølgelig surt å bli slått av Stig, men han var sterk og god i dag!
Vis kommentarer (0)

Hølondaløpet 2014 (03.08.2014) Hølondaløpet 2014 (03.08.2014)