Jukola (17.06.2012)
Tid: 79:33
Gj.sn. HR: 169
Maksimum HR: 183
S -1: Får kartet av Grønnis og leser mye kart på veien ut. Planen er å ha en kontrollert start. Slik blir det desverre ikke. Etter jeg løp over den gråe toppen får jeg ingenting til å stemme etterhvert. Surrer rundt, nøler og jeg taper over minuttet før jeg finner posten.

1 - 2: Løper HELT feil ut av første posten. Kompasset, kart, terrenget et følelsen peker i 4 forskjellige retninger. Blir utrolig nervøs. Hvordan skal jeg komme meg gjennom en 10km løype i dette terrenget? Klarer å roe med ned, tar meg inn og fortsetter i riktig retning. Fra det momentet jeg forlater stien har jeg ikke mye kontrol. Jeg krysser stien og løper retning videre, ser en stein foran med men der finner jeg ingen post. Ser folk stemple på en post litt lengre bort. Løper dit, min post. Lettelse.

2 - 3: Har full kontroll hele veien og treffer posten fint. Selvtilliten kommer tilbake.

3 - 4: Har kontroll ved skrenten men tror 200m lengre borte at jeg er alt for langt nord. Var egentlig riktig ... taper over ett minutt.

5 - 7: Pow, pow, pow.

7 - 8: Har bra kontroll hele veien men blir usikker litt før posten. Står der og klør meg i hodet. Løfter blikket og ser posten ... hmpf

8 - 9: Løper retning ut til stien som jeg ikke tror er min sti. Fortsetter et stykke på den og finner ut at det er faktisk min. Unødvendig.

9 - 10: Kanskje litt passiv hele veien men har kontroll. Klarer å orientere helt selvstendig inn i feil gaffling. Guttene bak meg stempler posten og løper videre mens jeg blir litt forbannet. Løper tilbake opp og skjønner ganskje fort hva jeg har gjort. > 1 min :x

10 - 11: Litt usikker inn i posten. Kommer litt for langt til venstre.

11 - 12: Vurderer rundtveivalget men tror ikke det lønner seg. Etter å ha krysset stien klatrer jeg opp ved siden av en skrent. Tror jeg er lengre sør ... flaks at jeg har dårlig retning videre og ser de 2 steinene.

12 - 13: Retningen ut av posten er håpløst men posten selv er ingen problem.

13 - 14: Full kontroll.

14 - 15: Kompasset og jeg blir ingen venner idag. Skulle løpe til en grå topp etter å ha passert stien. Det gjør jeg men løper seff til feil topp. Skjønner at noe ikke stemmer og det tar en liten stund før jeg finner ut hva jeg har gjort. Løper på tråkkene gjennom myrene og drar litt for langt sør. Også typisk at jeg tar feil sti etterhvert. Skjerper meg og treffer posten uten problemer.

16 - 18: Går egentlig bra. Litt dårlig retning til 16 og litt "dumt" til 17. Følger tråkket til 18.

18 - 19: Løper over feil topp og til feil skrent med en feil post. Skjønner det ganske fort men taper likevel en del på det.

19 - 20: Man burde vel løpe rundt på gresssletta?

20 - 22: Har kontroll, treffer postene.

22 - 23: Vet ikke om jeg skal rundt eller over. Drar rett på. Sjekker ikke kompasset på veien nedover og kommer alt for langt til høyre. Symptomatisk for mitt løp.
Vis kommentarer (0)

Jukola (17.06.2012) Jukola (17.06.2012)