10mila 2014. Str. 9 NTNUI 2 (04.05.2014)
Kategori: Konkurranse
Distanse: 18.13 km
Tid: 99:55
Etter veldig bra løping gjennom natta fikk jeg et fint utgangspunkt for min niende etappe. Akkurat som jeg hadde forberedt meg på var det ganske gode avstander både fram- og bakover, så det var bare å fokusere på eget løp og ikke la meg stress om det skulle komme noen og ta meg igjen. Planen var å løpe et trygt og bra stafettløp, og gjøre sikre veivalg.

1. Åpner ganske behersket, fast bestemt på å spikre postene i starten. Har kontroll med steinen i ringkanten, og ligger litt til høyre for å unngå å skli forbi nedenfor søkket.
2. Ganske rett på. Enkel post.
3. Bra gjennomført.
4. Løper opp til jakttårnet for å få et sikkert utgangspunkt fra stien.
5. Dårlig utgangsretning, men henter meg fort inn. Først vil jeg heller ikke inn i det grønne for å hente posten. Eller rimelig bra.

6. Leser på langstrekket.
7. Bestemte meg for å løpe rundt. Vurderte også å løpe rett vest ut fra posten. Det hadde kanskje vært bedre. Rett øst for tolvtallet hadde jeg tenkt å få med meg den lille stien, men jeg glemte at jeg akkurat hadde svingt unna den, så det ble en litt større bue. På veien kjente jeg at jeg følte meg rimelig sprek. Roer helt ned inn i posten, og har kontroll med stupet.
8. Greit strekk om man får en ok utgangsretning siden det er så åpent i ringen.
9. Kjenner det litt i bakken på veien. God kontroll hele veien, men det hadde kanskje vært bedre å klatre opp på kollen i stedet for å ligge i lia.
10. Kompasstrekk. Er nøye, og sjekker flere ganske så jeg ikke tabber meg ut med å skli ut til siden.

11. Så at Thierry løp venstre på tracking, så jeg gjorde det samme. Etter veien var det bare å løpe opp ryggen etter stupet.
12. Drar til høyre for det grønne. Ser v-grop og stein, og løper på retning.
13. Rette etter 12. post slo jeg venstre stortå knallhardt i noe som var knallhardt. Tar venstre siden jeg da får sti nesten hele strekket. Ryggen leder meg inn i posten.
14. Compass Club.
15. Får med meg den lille stien ut til veien, og drar opp til venstre for å forkorte biten som må løpes på kompass. Har kontroll på den første kollen, men blir litt usikker når jeg står på høydepunktet i ringen siden det var så stort.

16. Tar høyre for å løpe mest mulig vei. Vurderte ikke venstreveivalget, som også ser bra ut. Tar en gel på veien. Innstilt på å roe ned farten inn i de neste postene etter veiløpinga.
17. En noe unødvendig topptur opp på kollen med to stein i starten. Fikk i det minste sett litt på hvor jeg skulle. Myra gjør det enkelt.
18. Ser kollen etter stien og vet hvor jeg skal.
19. Kunne spart meg for turen over kollen her og, men tråkket gikk der. Løper langs grøfta og kurser fra stien.
20. Bra kompass. Tolket kurvene feil og trodde posten skulle ligge på en nese. Ble derfor plutselig usikker da det gikk nedover. Stopper 2 sek og skjønner det.

21. Sikksakkløping i starten. Kunne heller løpt hvit stripe rett sør for posten. Blir deppa når jeg krysser toglinja og ser et piggtrådgjerde. Heldigvis er det åpent 10m til høyre.
22. Enkelt strekk. God stemning når jeg blir hua og heia på av noen som står på posten.
23. One direction.
24. Løper høyrebue for å holde meg unna myra. Har kontroll med kollen ved den andre gaflinga og spikrer posten. Får også bestemt meg for veivalg på neste strekk.
25. Runder myra og kommer inn på slepet. Som jeg hadde håpet på var det som en fin sti. Jeg hadde muligheten åpen for å kutte forbi veikrysset, men det var så trivelig å holde meg på veien. Superfin skog inn i posten.

26. Kontroll med søkket og kollen før posten.
27. Klatrer opp søkket og ser fort steinene i ringen.
28. Hadde først tenkt å løpe rett på til svingen på veien, men rett før posten ser jeg at det er fint å løpe den gule gata. Der jeg svinger av veien kommer Paimion Rasti og tar meg igjen. Det hadde nok lønt seg å løpe den gula gata hele veien. PR holder som forventet litt for høy fart for meg, og han siger i fra. Ganske enkel inngang.
29. Runder det grønne i overkant mye. Enkelt når posten ligger bak en stor kolle.
30. Retning. Angelniemen Ankkuri tar igjen meg, og på neste strekk siger også han i fra.

31. Fint terreng mellom de to veiene. Sliter meg opp mot posten, og er ganske usikker i ringen. Ser først to personer som ligger i lyngen og tror posten er der.
32. Ser mellom postene.
33. Tenkte meg opp på stien, men løper parallelt. Innstilt på å plukke de siste postene, så gjør det trygt med å løpe sti så langt som mulig.
34. Klarer nesten å løpe over åsen. Har kontroll med myra og den slake kollen inn i posten.
35. Følg rygg – vær trygg.

36. Runder litt vel mye, så det blir en liten slenger inn i posten.
36-Veksling. Klarer å løpe sånn brukbart fort. Mange huer og heier i målområdet. Artig!

Veldig fornøyd med å levere et så bra løp på tio. Jeg fulgte planen min hele veien, og gjorde ingen store feil. Formen var også ganske så bra. Når også resten av laget løp veldig bra ble vi belønnet med 34. plass og beste andrelag! Hu og Hei!
Vis kommentarer (0)

10mila 2014. Str. 9 NTNUI 2 (04.05.2014) 10mila 2014. Str. 9 NTNUI 2 (04.05.2014)